Re: Ook ik wil iets vertellen!

21
Wat me te binnen schiet van het ziekenhuis in februari is, dat ze hun toelichting op de tekening gingen houden, zónder dat er gevraagd was, welk type masker ik heb. Ik ben toen aan de rem gaan hangen waarna ze de spullen gingen aanpassen voor een full face. En Annie, wat die draden betreft bij mijn eerste onderzoek was er inderdaad iets mis gegaan en moest het onderzoek over gedaan worden.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

22
Ik blijf het vreemd vinden dat er ziekenhuizen zijn waar ze je een koffertje met alle benodigdheden, voor een slaaponderzoek,
meegeven en dat je je dan maar zelf moet redden.
Gelukkig doen ze bij mij dat zo niet.
Er kan toch zo ook gemakkelijk iets mis gaan, want de controle is dan toch ook weg.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

23
Nou, zo is het niet helemaal, mijn vaste verpleegkundige kent me nu zo goed, dat ik niet voor een paar draden of een kastje achterover val. Dus ik kon zelf kiezen of ik een PG of PSG wilde. Ik zei al, dit is een foto van NA een nacht. Toen ik het APK kastje meekreeg zat alles netjes opgerold in het koffertje. !
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

24
Piet die verpleegkundige kent je toch niet goed genoeg om te weten dat jij nog steeds een te hoge AHI hebt en ook met hoofdpijn rondloopt.
Ook wil ik je zeggen dat je toch trouw iedere nacht met je masker en cpap moet gaan slapen, want jij weet net als een ander dat het effect dan weg is zonder apparatuur.

Ik denk er geen moment aan om mijn cpap niet te gaan gebruiken.
Ja het is lastig en het kost moeite om zo'n ding mee te slepen als je ergen anders wil slapen, maar je weet toch waarom je hem nodig hebt!

Piet ik hoop dat jij ook een lage AHI zult krijgen en de hoofdpijn verleden tijd gaat worden.
Ook kun je dan al je hobby's weer gaan uitvoeren en dat zou toch fijn zijn.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

27
Nou, ik maak gewoon nog steeds mijn masker te weinig schoon, dan Lijkt het of de AHI stijgt, door kleine lekkages. Volgende week examen op de poli.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

29
Ik ben er achter gekomen dat ziekenhuizen verschillend beleid hebben voor het uitvoeren van een Polysomnografie, bij het ene ziekenhuis moet je s'nacht's blijven slapen en bij het andere moet je gewoon naar huis.
Ook bij een klein slaaponderzoek (zonder doppen op het hoofd) maken ze nog al verschil want er schijnt een ziekenhuis te zijn die je een koffertje meegeeft met daar in alles wat je nodig hebt voor een slaaponderzoek. Je moet dan zelf maar uitzoeken waar je alles moet bevestigen. Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek dan nog?

Mijn tip is, volg de instructie van je eigen ziekenhuis en luister, in dit geval, niet naar al die verhalen die rond gaan.
Dit omdat je anders alleen maar onzeker wordt

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

30
Ik heb de instructie uit het koffertje op het forum gezet, bij PG tips, zoals je ziet, een kind kan de was doen. Dat is positief bedoeld. :D
Groet aan iedereen. Piet.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ook ik wil iets vertellen!

31
Beste Ingrid,

Het is zover!
Vandaag ga je dus naar het Slingelandziekenhuis, om beplakt en bedraad te worden voor je uitgebreid polysomnografisch onderzoek.

Fijn dat het thuis kan gebeuren, dat geeft toch meer een indruk van hoe je nachten gewoonlijk verlopen..

Je gaat waarschijnlijk niet de deur niet uit, met je bepakking?
Dat zal vreemd voor je zijn..
Maar je kunt ons wel op het Forum bereiken, hoor.

Ingrid, ik ben benieuwd naar wat je ons zal vertellen over je ervaringen met je `plakkers`.
Hopelijk wordt door dit onderzoek duidelijk waardoor je klachten veroorzaakt worden!
Mag er een passende behandeling gevonden worden, zo dat je `s nachts weer rustig kunt DOORSLAPEN!

Beste Ingrid, een goede dag gewenst en een rustige nacht.
Ik denk aan je..

Warme groeten,
Annie

Re: Ook ik wil iets vertellen!

32
Ben weer thuis, alle draden zitten vast en vanavond, vanaf 19.30 gaat het kastje registreren.

Ik plaats dadelijk een paar foto's die net door mijn dochter gemaakt zijn.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

36
Ingrid, wanneer ga je af? Geintje. Is half acht niet te vroeg?

Tijdens de wedstrijd zullen er wel interessante metingen worden geregistreerd.

Ben benieuwd, of dit de resultaten beïnvloeden.

Ook van mij succes.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ook ik wil iets vertellen!

37
@Bram bedankt voor het meeleven!

@Boedha, is het nog niet genoeg dan, aan de vinger zit ook nog een ding en ook op de benen!

Dank je voor het meeleven!

@Ruud, ik ga af om 21.30, had mij vergist hier boven.

Tot 22.30 kan ik de wedstrijd zien en ja misschien geeft dit wel leuke beelden voor het verplegend personeel, hebben ze ook eens een lolletje.

Bedankt voor het meeleven!

Groet Ingrid :wink:
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

39
Nog even iets interssants voor die gene die dit onderzoek moet laten doen.
Je mag dus wel auto rijden, maar verstandig is het niet!

Ook als je een neusdoppen masker gebruikt dan is het toch altijd nog lastig om het juiste hulpstukje bij je masker te krijgen.
Had een paar dagen geleden, voor de zekerheid nog naar het ziekenhuis gebeld, met de vraag of ze rekening hielden met het neusdoppen masker wat ik gebruik. Toen werd er gezegd dat alles op voorraad was, maar vanmiddag bleek dat ze er gewoon niet uit kwamen. Na het even aan gezien te hebben heb ik mij er maar even mee bemoei en gezegd waar het ding moest komen.
Even uitgeprobeerd en ja het lukte mij om het op de juiste manier te bevestigen.

Hopelijk hebben mensen die dit onderzoek moeten krijgen wat aan deze informatie!

Groet Ingrid :wink:
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ook ik wil iets vertellen!

40
Hoi Boedha,

Of ik nu plezier heb? Ach misschien wel!
In het ziekenhuis heb ik ook nog gevraagd wanneer de bom af zou gaan en toen heb ik mijn dochter gezegd dat ze morgen de spetters maar moest gaan ruimen! [bigsmile] al met al had ik daar nog wel lol hoor. Moet nu gewoon proberen wakker te blijven zodat ik vannacht goed slaap.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..