Wordt het allemaal wel beter!!!!

1
Ben een man van 36 jaar en onlangs is er Apneu geconstateer na al bijna 1,5 jaar lang psycholoog, vit. injecties, diverse artsonderzoeken etc doorlopen te hebben. Uiteindelijk blijkt het Apneu te zijn, bleek niet aan het profiel te voldoen (leeftijd/overgewicht/snurken) dus daarom kwamen ze er zo laat achter.

In augustus een MRA gekregen, maar hier sliep ik helemaal niks meer mee, dus sinds een 4 weken heb ik de CPAP in gebruik. Ik vind het super dat ik voor mijn gevoel weer lucht binnen krijg, maar ik heb het gevoel dat ik nog steeds xxxxx keer per nacht draai en daardoor wakker wordt, waardoor ik niet diep in mijn slaap kom. Ik heb ook sinds een paar weken weer heel veel last van kriebels in mijn benen en zere enkels. Slik al reeds 1,5 jaar medicatie voor Rusteloze benen, want dat gaven ze 1,5 jaar geleden als oorzaak voor slecht slapen.

Ik vraag me af of ik echt rusteloze benen heb, of dat het meer kwam doordat ik gewoon niet sliep. Maar nu ik in behandeling ben met CPAP zou het misschien toch zo kunnen zijn.

Wordt het allemaal wel nog beter, moet ik nog meer geduld hebben?
Wordt rusteloze benen versterkt door de CPAP?
Mijn AHI is gewoon goed <2, maar ik weet gewoon dat ik heel veel wakker lig. Kan de CPAP wel heel goed verdragen en houdt hem ook heel de nacht gewoon op.

Al met al het gaat nog niet vlekkeloos, maar ik ben gewoon helemaal lichamelijk op! Werken is er bijna niet meer bij, want mijn lichaam is helemaal op. Het enige wat ik wil is gewoon slapen, en doorslapen... maar ik blijf maar draaien en daardoor wakkeer worden waardoor ik voor mijn gevoel niet in mijn remslaap kom.

Wat nu te doen? Volhouden of verder gaan?

Re: Wordt het allemaal wel beter!!!!

2
Rob,

Het is niet volhouden of verder gaan, maar volhouden én verder gaan.

Iets anders is er namelijk niet.

Hoelang ben je al cpap gebruiker? Heb je Osas of Csas of beide?

Wat is je normale slaappatroon? Zelfde tijdstip in en uit bed?

Soms kan een rood wijntje helpen, hoe wel men het afraad.

Je kunt proberen via een organisatie als Sein of speciale slaap en waak centra hulp te vragen om een goed slaap waak ritme te krijgen.

Maar voor alles geldt: Geduld en niets overhaast.

Goed luisteren naar je lichaam en pas iets doen als je daar toe in staat bent.

Sterkte en geef niet op.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wordt het allemaal wel beter!!!!

3
Hoi Rob

Zoals je misschien al wel hier op het forum hebt gelezen heb ik ook RLS.
Voor dat ik de cpap kreeg wist ik niet dat ik dat had, maar wil niet zeggen dat het er niet was.
Dat het versterkt kan worden door de cpap therapie zou best kunnen, maar is denk ik moeilijk te zeggen omdat het voor dien niet onderzocht is.

Gebruik jij hier dan ook medicijnen voor?
Zins een maand of 4 heb ik er medicijnen voor en inderdaad slaap nu de eerste 4 uur zonder pijn.
Met heel veel geluk haal ik 7 uur, maar is uniek.
Ook heb ik de indruk dat als je s'avond's wat alcohol gebruikt dan wordt de pijn ook erger.

Kijk maar of je hier iets mee kunt.

Succes!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..