Resmed mee met vrachtwagen

1
goedemiddag ff een vraagje wat is de beste stroomvoorziening voor de Resmed s9 12 volt 24 volt of 220 met behulp van omvormer. Heb al het een en ander gelezen maar misschien zijn er wat chauffeurs hier die me wat tips kunnen geven zit n.l. Nog al wat prijsverschil in bij verschillende stekkers.

Re: Resmed mee met vrachtwagen

2
bigmike schreef:goedemiddag ff een vraagje wat is de beste stroomvoorziening voor de Resmed s9 12 volt 24 volt of 220 met behulp van omvormer. Heb al het een en ander gelezen maar misschien zijn er wat chauffeurs hier die me wat tips kunnen geven zit n.l. Nog al wat prijsverschil in bij verschillende stekkers.
Hallo, Mike
12 Volt naar 24 Volt geeft minder vermogensverlies en is mogelijk goedkoper en makkelijker te maken. Mijn omvormer van mijn noodset thuis wordt warm, dat betekend accu eerder leeg.

p.s. Ik ben motorfiets chauffeur, hi. :D

Bij Conrad verkopen ze die dingen wel.

En hier: https://www.stroomwinkel.nl/p-2217-dcdc ... 224-8.aspx

Piet

aanvulling 19.50 uur:
Een Resmed heeft een 24 Volt ingang.
Mike, Er zit toch wel een 24 Stekker in je wagen? Bijv. om koffie te zetten...
Dan heb je alleen een snoer nodig met de juiste stekkers. :D
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 28 dec 2014, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Resmed mee met vrachtwagen

6
De Resmed S9 werkt op 24V gelijkspanning en de Resmed omvormer zorgt er voor dat je alles kunt aanbieden tussen de 12V en 24V gelijkspanning en dat de omvormer er netjes 24V van blijft maken.

In theorie zou je vanuit een 24V boordnet, met de juiste stekker de S9 rechtstreeks moeten kunnen voeden zonder tussenkomst van een omvormer. Op Amerikaanse fora gaan echter berichten rond dat de S9 per se de omvormer "wil zien" en dat het anders niet werkt. Zelf heb ik geen S9 op het moment waar ik dit mee kan testen.

Overigens dacht ik dat in een moderne vrachtwagen de aanstekeraansluiting gewoon 12V is.

Groeten, Bram

Re: Resmed mee met vrachtwagen

7
Bram ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met het direct aansluiten van de 24v boordspanning van de vrachtwagen op de Resmed. De aangeboden boordspanning kan pieken leveren en ongewenste (HF) signalen meesturen.
Over het algemeen zijn er in omvormers filters ingebouwd waardoor a) de spanning stabiel blijft en b) er geen ongewenste rotzooi op de spanning mee komt. Zou toch willen adviseren hier rekening mee te houden.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: Resmed mee met vrachtwagen

8
De aangeboden boordspanning kan pieken leveren en ongewenste (HF) signalen meesturen.
Over het algemeen zijn er in omvormers filters ingebouwd waardoor a) de spanning stabiel blijft en b) er geen ongewenste rotzooi op de spanning mee komt. Zou toch willen adviseren hier rekening mee te houden.
Daarom zei ik al "In theorie" :wink: . En daarom ook hardop mezelf de vraag stellende of een "sigarettenaansteker" aansluiting van een modern vrachtwagen 12 of 24 Volt is. Overigens werkt Respironics wel gewoon met een rechtstreeks snoertje op de sigarettenaansteker.
Een CPAP zal over t algemeen gebruikt worden als de vrachtwagen stil staat, dan is het boordnet wel vrij rustig en ontwerpers houden er wel rekening mee hoor.

Groeten, Bram