Wat trtriggert aantal en lengte van deze ademstops?

1
Toeval of niet?

Al meerdere keren viel me op dat op dagen dat overdag ik heel veel prikkels kreeg middels bezoek en /of veel via andere beelden/geluiden, maar ook volle dagen met oefeningen/oefentherapie na CVA, de ahi steeg en vooral aantal arrousals per nacht.
Niet "eng" of boven een veilige grens van nog onder de 5, maar HOE zou dit kunnen ?
Pas na paar (rustige) dagen daalt dit weer.

Als ik afga op agenda en zie welke acties er waren die dagen, vooral dan ook buitenshuis of op onbekend terrein, zou je dan door o.a overprikkelingen via zintuigen dit ook deeltje ademhaling in nacht kunnen bepalen?

Re: Wat trtriggert aantal en lengte van deze ademstops?

3
Fonsjo schreef:Zijn die overprikkelingen enz. niet ook een vorm van stress?? Bij mij stijgt de AHI bij stress ook..
Ook dat kan best beetje meespelen , maar als ik afga op echte stressmomenten en die iedereen bijna erl eens kent zoals bv een verhuizing, privé sores, belangrijke uitslagen , dan blijft aantal centrale apneus heel stabiel.

Wel met bv wat koorts/grieperig zag ik een stijging ahi...temp/koorts wordt immers ook diep in de hersenen geregeld??

Volgens vrienden ben ik totaal geen stress kip; vermoedelijk is door 30 jaar apneus nu mijn adrenaline opgesnoept? :roll: :P