Z1 versus Transcend

1
Hallo

Sinds een aantal maanden heb ik een CPAP (resmed airsence 10) welke mij erg goed bevalt. Echter omdat ik voor mijn werk veel in hotels en vliegtuigen zit wil ik een reis CPAP kopen met batterij pack voor in het vliegtuig.

In de afgelopen weken heb ik het internet afgezocht en ik kom tot de conclusie dat er maar twee reis CPAP’s zijn, De Breas Z1 en de Transcend. Beide modellen hebben voor een nadelen, graag zou ik jullie ervaringen horen waarom jullie voor een bepaald model gekozen hebben en of dit model ook voldoet aan de verwachtingen die je op voorhand had.

Mvg
Ronald

Re: Z1 versus Transcend

4
Een vergelijking kan ik niet geven. Ik heb de Transcend aangeschaft en ben er blij mee. Ik heb het voornamelijk gedaan omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Het apparaat is lekker klein en heel licht. Past mooi in m'n rugtas. Ik heb geen accu aangeschaft. Wel een bevochtiger. Die is helaas wel weer erg groot. Het apparaat functioneert prima. Maakt wel wat meer geluid dan mijn ResMed S9, maar ik slaap er prima mee. Er zit geen display op waarmee je eea kan uitlezen, maar dat vind ik voor incidenteel gebruik geen probleem.
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.