Moeilijk door neus ademen i.c.m. MRA

1
Sinds ik de MRA gebruik, nu 9 weken, merk ik dat ademen door de mond lastiger is.
Normaal gesproken adem je dan door je neus, maar het probleem bij mij is dat één van mijn neusgaten een verminderde doorgang heeft. Mijn neustussenschot staat ook nog eens scheef volgens de KNO arts.

Nu heeft hij mijn doorgang onderzocht en volgens hem is die weliswaar verminderd, maar zou volgens hem nog groot genoeg zijn om voldoende door te kunnen ademen. Zelf merk ik echter dat het ademen moeilijk gaat. Heel af en toe is het neusgat wel goed open en dat voelt zo gigantisch weldadig!
Ik gebruik ook al maanden 2x p/d 2 spray Fluticasonpropionaat en iedere nacht een breatheright pleister om de neusvleugels meer open te trekken. Ben geen fan van medicatie en al helemaal niet van langdurige, maar deze neusspray schijn je heel lang te kunnen en mogen gebruiken.

De KNO arts stelde voor om, àls we besluiten te opereren, het neustussenschot recht te zetten en kraakbeen uit het oor te halen en dit over dwars onder de huid in het midden van de neus te brengen zodat de neusvleugels wat omhoog worden getrokken. Een soort van permanente breatheright pleister dus.

Hij gaf echter wel aan dat het best een vervelende operatie is en ook niet zo fijn voor mij als patient. Ook is het niet gegarandeerd dat ik dan volledig goed kan ademen door de neus.
Voor mij is het vaak (gedeeltelijk) geblokkeerd zijn van mijn neusgat echter zo benauwend en vervelend, was het altijd al, maar nu met de MRA nog meer, dat ik toch wel geneigd ben de operatie te laten doen....

Zijn er meer mensen die een soortgelijk probleem hebben of hier ook al eens me te maken hebben gehad?
Ik ben nu in dubio wat te doen en hoor graag wat meningen/tips/suggesties ed. van jullie.

groeten, Edwin.