Re: Vragen over cpap

61
Ja, blijkbaar. Dan houd ik het in elk geval droog ;-) Zodra ik hem op 1 zet, heb ik water in mijn slurf (en masker). Tenzij het iets minder koud is. (Maar no way in HELL dat ik in een verwarmde kamer ga slapen). Maar ZONDER bevochtiger er aan, is de lucht toch een stuk droger. Ik denk dat het dan gewoon als een soort "verdamper" werkt ; een heel klein beetje vochtigere lucht die je binnen krijgt ;dat kleine beetje is blijkbaar genoeg.

Heb inmiddels trouwens wel een sleeve op de pennen ; zit toch maar achter de laptop te hangen ;-)

Re: Vragen over cpap

62
Dan ga ik dat vanavond is proberen :D

Succes met het breien van je sleeve, ik doe het je niet na, ik kan nog geen eens een sjaal breien die wordt naarmate de sjaal langer wordt steeds smaller [bigsmile] [bigsmile]

Re: Vragen over cpap

63
Ik brei op DPN's omdat mijn rondbreinaald bezet is ;-) en dat is niet echt mijn ding, vooral niet omdat het zo klein is dat ik de steken niet mooi strak kan trekken, maar ach, het is maar een sleeve en eigenlijk ook maar een probeerseltje ;-)

Ik was echter die boordsteek na acht centimeter al zat, dus ben maar een beetje fair isle gaan breien ; dat schiet lekker op, en hij wordt dubbel zo dik ;-) Wel een beetje ruim wellicht, maar NOG minder steken en het wordt echt punniken. Hij zal er in elk geval makkelijk omheen gaan straks. Moet echter nog wel een stukje......maar ik heb nog 46 motiefjes, dus kan nog even vooruit ;-)

Afbeelding

Re: Vragen over cpap

64
weekendje doorwerken en de 1,80 m sleeve is klaar. Je kunt er wel een handeltje van maken...... [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile]

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vragen over cpap

70
Connla, je vertelde eerder dat je ook astma hebt. Ik kan mij voorstellen dat je problemen hebt met in- en waarschijnlijk meer met uitademen.

Je zou met je arts kunnen overleggen of het gebruik van een bi-pap voor jou misschien beter kan worden toegepast.

Een bi-pap heeft een bilevel niveau ofwel een beneden druk en een bovendruk.

Het apparaat helpt je met ademen.

Ook Resmed heeft deze apparaten.

http://www.resmed.com/us/en/consumer/pr ... -10-s.html

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vragen over cpap

71
L33ntje schreef:Zodra ik hem op 1 zet, heb ik water in mijn slurf (en masker). Tenzij het iets minder koud is. (Maar no way in HELL dat ik in een verwarmde kamer ga slapen). Maar ZONDER bevochtiger er aan, is de lucht toch een stuk droger. Ik denk dat het dan gewoon als een soort "verdamper" werkt ; een heel klein beetje vochtigere lucht die je binnen krijgt ;dat kleine beetje is blijkbaar genoeg.
De mate van bevochtiging wordt geregeld door de verwarming onder het waterreservoir. Dus stand 1 geeft weinig verwarming en dus minder vochtige lucht, en 8 geeft heel veel verwarming en dus een hoge luchtvochtigheid.

As je de bevochtiger op 'uit' zet, betekent dit dus dat het waterreservoir niet verwarmd wordt. Maar de lucht stroomt nog steeds door het waterreservoir en zal toch wat vocht oppikken.

Wellicht is dus slapen met een bevochtiger op 'uit' inderdaad een optie voor Connla om uit te proberen. De lucht wordt dan immers niet verwarmd, maar krijgt toch een beetje vocht mee. Mocht dit lukken, hou dan toch zoals Ruud zegt de verwarmde slang achter de hand in geval van condensvorming in de slang in de winter. Wellicht dat de laagste slangtemperatuur (16 graden) de condensvorming tegengaat zonder dat de lucht te warm wordt.


Groeten,
Julius

Re: Vragen over cpap

73
Ik heb mijn cpap (dreamstation) omgeruild. Was niet goed voor mij.

Nu vandaag een bicap gehad van philips. Dreamstation voldeed niet. (Via Mediq die van mij een dikke 9 krijgen voor service en direct actie ondernemen)

Terug naar TS: als de astma een probleem wordt dan is de bicap wellicht een betere optie. Die geeft lucht voor inademen en stopt daarna met lucht geven zodat je kan uitademen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Re: Vragen over cpap

74
Hoi Dennis, het is inderdaad attent van Mediq Tefa om in te grijpen als een cpap niet het gewenste resultaat geeft. Het is trouwens een bipap en geen bicap.

Ik hoop dat je er snel aan kan wennen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vragen over cpap

75
Mooi inderdaad dat ze het apparaat omruilen. Vraag mij wat ze met oude apparaat doen. Er wordt altijd gezegd dat iedereen recht heeft op een nieuw apparaat dus gooien ze de oude, niet zo lang gebruikte weg of worden die bewaard voor de wat minder mondigen onder ons.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk