Re: Burn out ,

21
Hyperventilatie is heel vaak een symptoom van opgekropte emoties.
Ik denk dat de eerste stap naar jouw beter voelen daar ligt.

Enne, tot die tijd onthoud: slechte emoties bestaan niet.
WIJ vinden ze slecht.
Huilen is gewoon een emotie, net als lachen.
Het móet er gewoon uit.
Dus laat dat gewoon toe.

Uiteraard moet het wel een keertje ophouden.
Zelfs lachen wordt vervelend als je er niet mee op kunt houden, dus huilen ook.
Maar lachen tegenhouden is niet goed en sowieso heel erg moeilijk.
Zo moet je ook tegen huilen aankijken.

Veel sterkte gewenst.

En heb je een moeilijk moment: wij zijn er altijd!

[Edit]: Overigens, ik heb ook een rough period gehad.
Hyeprventileerde ook veel.
Ik heb toen, behalve aan Reiki ook heel veel aan haptonomie gehad.
Misschien ook een idee?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Burn out ,

22
Dat is lief van je Henk! Laat van de week maar horen welke stappen je al hebt kunnen zetten. Nieuwe cpap regelen, afbouwen medicijnen, het buddy zijn.... Geef jezelf tijd maar probeer ook zelf hier actief aan te werken!!

Groet, Jil

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Re: Burn out ,

23
Ha Menno,Ha Jill,

ik heb een stuk gewandeld ,nu thuis weer het gevoel dat er een kraag om mijn nek zit,voelt gespannen aan,
Sorry voor mijn geklaag want ik vind iedereen op het forum wel kanjers,echt fijne mensen,
zelfs dat ontroert me nu ik zo moe ben ,pfff ik ben echt een watje.
Zo voelt het,

Groetjes en fijne dag,ik ga tv kijken en kijk heel soms op mijn laptop,

Re: Burn out ,

25
Helemaal mee eens.
Je beseft niet half hoe goed je bezig bent.
Ondanks geen energie wel gaan wandelen.
Topper!

Het komt wel goed met jou.
Daar ben ik van overtuigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Burn out ,

26
Dank jullie wel,

Ik praat gauw met buurvrouw over reiki en ontspanningsmassage en ik heb een afspraak voor adem en ontspanningstherapie (methode van dixhoorn).

Heel mijn lijf voelt strak van de spanning aan en veel huilbuien en hyperventilatie,voor al het blijven piekeren om de relatiebreuk met veel emotie;s , en door het chronisch slaaptekort,ik drink genoeg water maar mijn penis en urine stinkt toch.
Het heeft niks met sex te maken want door dat mijn ex vriendin Ptss had ,kwam dat niet voor.

Ook het gevoel van de onderkant van mijn kin is vreemd een dof gevoel ,maar de huisarts zegt dat het stress is (telefonisch).
Dus daar moet ik niet teveel over piekeren anders beeld ik me andere dingen in.

Ik hou jullie op de hoogte en waar ik van baal is : Er werd mijn beloofd in 2014 toen ik 78 ademstops had ik zou op knappen maar als je dagelijks zo kort slaapt 3 a 4 uur ,dan weet je dat je lichaam het op den duur begeeft en dat is ook mijn angst,daar ik slecht reageer op medicatie ( ik voel me zo anders dan dat ik het eng vind en veel karakterverandering (slaaptekort in combi met medicatie).

Gisteren alleen 2 oxazepam op (2 x 10 mg),maar dat zorgt ook niet voor een gezonde of langere slaap.
Vanavond probeer ik het zonder,maar ik ben zo kapot dat ik steeds denk dat ik wel slaap,

Echter na het wakker worden na 3 tot 4 uurtjes kan ik niet meer slapen en overdag ook niet,lichamelijk en geestelijk voel ik de aftakeling,

Zo dat ben ik kwijt

Groetjes

Henk

Re: Burn out ,

27
Henk, dat ken ik. Totaal kapot zijn en toch na 2 of uur slaap wakker worden en niet meer kunnen slapen. En daar zijn wij zeker niet de enigen in denk ik maar zo. Ik zou je adviseren een nieuw slaaponderzoek aan te vragen. Misschien heb je nog een andere slaapstoornis. Ik lees hier veel over 2 slaapklinieken, Sein en Kempenhaeghe. Misschien kun je via je behandelaar (heb je die?) hiernaar een verwijzing vragen?
Daarnaast zou ik psychologische hulp zoeken om het beëindigen van je relatie te verwerken. Zoiets hakt er nogal in lijkt me. Mij zou alleen al het vooruitzicht dat ik zelf actie onderneem om mijn situatie te verbeteren, een boost geven. Hoop jou ook!! Ga ervoor!

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Re: Burn out ,

29
Hoi,

Ow dat is wel nieuws voor mij,want ik dacht dat ik de enige was.
Ik heb al vaak over mijn problemen verteld,en volgens de psycholoog lig het aan mijn cognitie en zou cognitieve gedragstherapie helpen,helaas is zij daar nog niet mee bezig.
Wel zijn ze bezig met psychologische tests

Maar voor dat er apneu werd vastgesteld heb ik altijd wel door door geslapen.
Zou er een link kunnen zijn met de c pap machine,maar goed ik moet niet teveel gissen anders word het steeds chaotischer.

Ook mag ik niet meer google op internet van de psychologe.

Ik zal aangeven bij het volgende gesprek over de relatiebreuk.

Thanks Jill

Nu doe ik mijn pc uit ivm het uv licht.

Tot gauw,groetjes

Henk

Re: Burn out ,

30
Een PC scherm geeft geen UV licht af maar blauw licht :wink: .
Miniem verschil, maar wel eentje met heel verschillende effecten.
Van UV licht word je bruin, verbrand je, van blauw licht word je wakker.
Maar dat maakt nu niks uit.

Volgens mij is een van je grootste valkuilen je onverwerkte relatiebreuk.
Heb je wel eens gehoord van de transitiecirkel?
Dat zijn de fases waar iedereen doorheen gaat als er iets naars gebeurd.
Bijvoorbeeld een relatiebreuk.
Sla je één van deze stappen over dan kan er nooit sprake zijn van goede verwerking.
Afbeelding

Hij betstaat ook voor emoties die je doormaakt.
Dan heet het de cirkel van rouw.
Afbeelding

Ook die fases maak je door.
Móet je doormaken.
Soms heel kort, soms wat langer.
Soms heel heftig, soms nauwelijks waarneembaar.
Sla je een fase over dan heb je kans dat je in een andere blijft hangen.
Je kan in elk geval niet verder naar de volgende fase.
Vooral de onderhandelfase is een beruchte die overgeslagen wordt.
("God, als U zorgt dat ze terugkomt dan zal ik voor altijd dit en dat....")
( Of tegen jezelf of een ander zegge: Ik geef al mijn bezittingen weg als ze bij me terugkomt).
Ken je het liedje "Grenade"van Bruno Mars?
I'd catch a grenade for ya. Jump in front of a train fot ya.
Eén grote onderhandeling.
"Ik doe dit allemaal voor je, maar jij houdt niet van mij!"

Kijk eens goed naar deze schema's.
Heb je alle fases doorlopen?
Zo niet, zorg dan dat je met behulp van je psychiater terug gaat naar die stap.
(Maar dat zal hij of zij zeker doen, want dit is elementair in de psychologie.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Burn out ,

31
Dankl je wel Menno,

Afgelopen nacht 2 en half uur geslapen,en mijn lichaam is gesloopt.
Praten met mijn ex vriendin lukt niet want ze negeert me en is weg .
Dit komt ook door de symptomen van haar Ptss. de 4 V"s Vechten Vluchten Vermijden en
IK voel veel onmacht,ik had het liever uitgepraat en daarna uit elkaar gegaan

IK heb weer een doodswens,ik ben helemaal op,ik slaap al zo lang zo kort en heb al zo vaak aan de bel getrokken
Heel mijn gezicht staat strak,dat gevoel of ik gewurgd word ,eigenlijk ben ik in een fase waaar niks me meer kan schelen

Veel hyperventilatie,>>> Ja afleiding zoeken Henk zeggen ze dan,nou ik zit echt niet de hele dag thuis,
Zo doen net of ik een gestoord iemand ben
Ook voor mijn relatiebreuk had ik al slaaptekort.

Ik merk gedragsverandering en dat heeft mede mee gespeeld bij de breuk Apneu van mij en Ptss van haar gaan niet samen dat besef ik nu.

Kan haast niet meeer ademen en huil nu , en de psychollog zegt alleen maar:positief benaderen Henk,Ja niks is positief.ik kan niet meer.ik voel me zo bereoerd

Vannacht 1 oxazepam op 10 mg en gister toch 10 km rustig gewandeld,hoe ik me ook in span overdag en mijn geest wil verzetten,het kan niet,de longarts en huisarts verwijzen me door naar Parnassia,maar Parnassia (Den Haag) heeft het altijd te druk,dan is de arts weer in bespreking dan weer dit of dat.

Ik kreeg even hoop ,maar nu denk ik eigenlijk niks meer,zo op ben ik

Sorry Menno,ik begrijp het,dan kje wel voor de uitleg,

ssij

Re: Burn out ,

33
Het zal je verbazen Henk, maar zelfs die doodswens is normaal in het dal waarin je nu zit.
Hoort bij de symptomen.
Maar hij is niet allesomvattend.
Dat concludeer ik uit het feit dat je wél gaat wandelen.
Uit het feit dat je een afspraak gaat maken met de buurvrouw.
Dus je hebt genoeg vechtlust in je.

Ik denk dat je je ook een beetje blind staart op het einddoel: Niet meer depressief zijn.
Dat moet je niet doen.
Dat is te groot.

Als je op vakantie gaat naar de cote d'Azur bedenk je aan het einde van je oprit ook niet: Hoe kom ik in Saint Tropez?
Je denkt: Moet ik links of rechts om op de snelweg te komen.
Kleine stapjes.

De suggestie om een crisisdienst te bellen is een goeie.
Die is ook op zondag bereikbaar.
Zij kunnen je helpen om te kijken of je links of rechts moet.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Burn out ,

34
Ik denk dat je de lat te hoog legt.

Je moet nu nog niet streven naar "als dit allemaal voorbij is", en naar hele dagen zonder zorgen.
Je moet eert naar momenten, minuten, een uurtje misschien. Een rustige avond. Een fijne morgen. Kleine kabouterstapjes.
En al die emoties die je tegenkomt : toelaten. Ik geloof er niks van dat emoties uiten in welke vorm dan ook slecht kan zijn. Je tranen, je woede, je onmacht, je frustratie ; gooi het er gewoon uit. Allemaal. Huil, schreeuw, stamp, vloek, bries ; gooi het er uit.

Je kijkt voortdurend naar de top van de berg, en probeert tussen de wolken door te zien, maar struikelt steeds over de boomstammen voor je neus. En als je ex niet meer met je wilt praten omdat ze zelf meer issues heeft dan Playboy, zoals de Amerikanen zeggen, hoe cru het ook klinkt, verwerk het verlies dan als een sterfgeval, daarbij is ook de kans op ooit nog contact nul komma nul. (En mensen die je anders vertellen zij op je portemonnee uit).
Sterker nog , probeer zelfs de positieve kanten te zien, want ze heeft ongetwijfeld de afgelopen jaren een zeer sterke wissel op je getrokken. En nu je die energie eigenlijk voor jezelf nodig hebt, lijkt het potje leeg. Het lijkt een soort patroon in je leven dat je je altijd groot moet houden en de schijn moet ophouden ; dat vreet aan je.

Ik denk dat je ook niet meer moet proberen te ontkennen dat je niets mankeert ; je mankeert van álles. En dat mag. Dat is niet raar of gek of vreemd. Als ik je geschiedenis zo lees, zou het raar zijn als je NIKS had. Het maakt je mens. Het is wel betreurenswaardig dat de hulpverlening niet adequater reageert tenzij het echt niet meer anders kan. Schaam je dan ook niet om gewoon vaker de crisisdienst te waarschuwen ; ze moeten maar eens gaan zien dat het ernst is.

Re: Burn out ,

36
Jeetje Henkie, dat was vast heel erg schrikken! Maar nu ben je in goede handen en worden zaken met je doorgenomen mag ik hopen. Er zal vast gekeken worden naar de oorzaken voor je flauwte!! Heel veel sterkte en beterschap!

Groet, jil

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk