Devilbiss Blue

1
Ik mag aannemen dat er zo langzamerhand best wel veel Devilbiss Blue gebruikets bij zijn gekomen, wellichy nadat men eerst een apparaat uit de 5 serie. Zijn er al gebruikers van de Blue die, net als mij zelf, de software gebruiken van dit apparaat? Wellicht wordt het tijd om onze kennis te delen en ervaringen uit te wisselen. Veel op dit forum gaat over andere merken dan de Devilbiss Blue, terwijl er toch ook gebruikers van de Blue moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

2
freerk schreef:Ik mag aannemen dat er zo langzamerhand best wel veel Devilbiss Blue gebruikers bij zijn gekomen, wellicht nadat men eerst een apparaat uit de 5 serie heeft gehad. Zijn er al gebruikers van de Blue die, net als mij zelf, de software gebruiken van dit apparaat? Wellicht wordt het tijd om onze kennis te delen en ervaringen uit te wisselen. Veel op dit forum gaat over andere merken dan de Devilbiss Blue, terwijl er toch ook gebruikers van de Blue moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

3
Bijkbaar toch niet zo veel dan ?? Of het zijn voornamelijk tevreden gebruikers , die hun heil niet op een forum zoeken, dat kan ok natuurlijk ;-)

Ik weet niet precies welke apparaten er allemaal zijn, of veelkoorkomend, anders is het wellicht leuk om er een enquetetje van te maken ? En nu ik het zeg ; ik zie dat er bij de gebruikersclubs nog niet eens een subforum is voor de Airsense ? Of valt die onder Resmed algemeen ?

Re: Devilbiss Blue

5
Devilbiss Blue en de daarbij horende software is het moeilijker om de boel te "bedonderen". Natuurlijk kan je wakker liggen en een AHI van 0 hebben, maar aan de onderliggende waarden kan je wel degelijk zien dat je wakker hebt gelegen. Ik kijk zelf amper naar mijn AHI ( die is altijd onder onder de 2) maar veel meer naar de andere gebeurtenissen. Ik krijg binnenkort weer een slaaponderzoek op basis van mijn eigen (officiële) software, ondanks de kage AHI. Er zijn namelijk gebeurtenissen die weliswaar niet tot een te hoge AHI leiden, maar wel aanleiding kunnen geven tot een reactie vanuit de hersenen om bv uit he rem slaap te komen. Ik kijk minstens 1x per 2 a 3 maanden en kan alles terug kijken en patronen er uithalen. Dat vind ik beter dan dagelijks je AHI controleren. Als ik een bijzondere dag heb gehad, bv feestje met alcohol of een stressvolle dag op het werk heb gehad dan kijk ik dat nog weleens na wat voor invloed dat heeft gehad. Ik heb de software in principe alleen nodig om een volwaardige gesprekspartner te zijn bij de arts. Niet zeggen hoe ik mij voel, maar met ondersteuning van de feiten. Het levert in ieder geval een meer gedegen onderzoek die ik op basis van een AHI van gemiddeld 1,5 niet had gekregen. <br /><br />Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

6
Ik heb een |Blue maar heb niets om zelf uit te lezen, moet er steeds voor naar de leverancier, en dat is in mijn geval iemand die nooit tijd neemt, niet luistert en al helemaal niet meedenkt. Ik tob al weken met de cpap, maskers, en slaap voor geen meter.

Re: Devilbiss Blue

7
melandri schreef:Ik heb een |Blue maar heb niets om zelf uit te lezen, moet er steeds voor naar de leverancier, en dat is in mijn geval iemand die nooit tijd neemt, niet luistert en al helemaal niet meedenkt. Ik tob al weken met de cpap, maskers, en slaap voor geen meter.
De enige manier is om zelf de software aan te schaffen in de USA. De kosten zijn: $45 software, $19 verzendkosten en $21 invoerrechten. Dat laatste zou je nog terug kunnen vorderen, maar dat moet je dan even uitdokteren. De software is de Smartlink 3.0. Dit eerdere versies bestellen. Hou er rekening mee dat de software niet op Windows 10.0 draait en dus alleen lager. De Blue is niet compatible met de Sleepyhead. Software is de professionele software die de behandelaren ook gebruiken. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt wat de software betreft. GR. Freerk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

11
melandri schreef:Ik heb een |Blue maar heb niets om zelf uit te lezen, moet er steeds voor naar de leverancier, en dat is in mijn geval iemand die nooit tijd neemt, niet luistert en al helemaal niet meedenkt. Ik tob al weken met de cpap, maskers, en slaap voor geen meter.
Je kunt altijd een eenvoudig rapport aanmaken met behulp van de Smartcodes. Dit rapport is voldoende om de basisgegevens te kunnen bekijken.
Bovendien wordt de betekenis van de verschillende waarden in het rapport beschreven. Het mag dan wel geen uitgebreide grafieken geven, maar is voldoende om een eerste indruk te krijgen. De procedure verloopt precies als met de vorige machines van DeVilbiss. Je kunt inloggen bij http://www.sleepcube.com en met het wachtwoord devilbisshc. Kies dan de juiste cpap en vul de codes in. Mocht je hiermee een probleem hebben, informeer dan even bij de coördinator van de DeVilbiss gebruikersclub. Per mail bleecke@apneuvereniging.nl

Re: Devilbiss Blue

12
MarBle1948 schreef:
melandri schreef:Ik heb een |Blue maar heb niets om zelf uit te lezen, moet er steeds voor naar de leverancier, en dat is in mijn geval iemand die nooit tijd neemt, niet luistert en al helemaal niet meedenkt. Ik tob al weken met de cpap, maskers, en slaap voor geen meter.
Je kunt altijd een eenvoudig rapport aanmaken met behulp van de Smartcodes. Dit rapport is voldoende om de basisgegevens te kunnen bekijken.
Bovendien wordt de betekenis van de verschillende waarden in het rapport beschreven. Het mag dan wel geen uitgebreide grafieken geven, maar is voldoende om een eerste indruk te krijgen. De procedure verloopt precies als met de vorige machines van DeVilbiss. Je kunt inloggen bij http://www.sleepcube.com en met het wachtwoord devilbisshc. Kies dan de juiste cpap en vul de codes in. Mocht je hiermee een probleem hebben, informeer dan even bij de coördinator van de DeVilbiss gebruikersclub. Per mail bleecke@apneuvereniging.nl
Je kan inderdaad de basisgegevens aflezen, maar daar houdt het ook mee op. Quickvieuw is direct op het apparaat af te lezen, namelijk AHI, CAI, dagelijks gebruik en poor mask fit. Leuk om te weten, maar te weinig om echt te weten wat er nu gebeurd aan gebeurtenissen. Dat laatste kan wel interessant zijn als je wel een laag AHI hebt maar een hoop verschillende gebeurtenissen voirbij ziet gaan. Ik krijg binnenkort een nieuw slaaponderzoek terwijl mijn AH1 gemiddeld rond de 1 zit. Dat was nimmer ontdekt als ik alleen op de AHI was afgegaan. Verder vind ik dat iedereen die een cpap gebruikt altijd in staat moet zijn om zijn eigen regie te kunnen hebben als iemand dat wil. Veel mensen willen dat niet en dat is ook prima. Ik ben blij met de software die bij de blue hoort, maar wel apart zelf aangeschaft moet worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

13
Dat is nu juist het gevaar van gedetailleerd uitlezen. Er komen een hoop gebeurtenissen voorbij, maar de exacte duiding van de gebeurtenissen is moeilijk. Vooral van belang is het niveau van de saturatie gedurende de nacht. Als die voldoende is, dan kan de AHI zelfs 5 of 6 zijn. Vaak zijn het ook hypopneus die een hoge AHI geven. Slaaponderzoek (polysomnografie) is de enige methode om goed inzicht te krijgen in de slaap. De grafieken van de DeVilbiss zijn een goede aanduiding, maar daarbij is het gevoel bij het opstaan van wezenlijk belang. Natuurlijk is het van belang om je eigen regie te hebben. Een AHI van 1 geef aan dat er hoogst waarschijnlijk niets aan de hand is. Als je 's morgens of 's middags een extreem vermoeid gevoel hebt, dan moet je aan de bel trekken.
De therapie is een middel geen doel. Mijn AHI schommelt tussen 1,5 en 8. Ik voel me er goed bij en dat is maatgevend. Geen klachten meer van overmatige vermoeidheid. Als ik de uitlening via SleepyHead bekijk, zie ik heel veel zaken voorbij komen. De osas-consulente heeft het met me besproken. Geen vuiltje aan de lucht! Veel succes met het slaaponderzoek en maak je vooral niet te veel zorgen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

14
freerk schreef:
melandri schreef:Ik heb een |Blue maar heb niets om zelf uit te lezen, moet er steeds voor naar de leverancier, en dat is in mijn geval iemand die nooit tijd neemt, niet luistert en al helemaal niet meedenkt. Ik tob al weken met de cpap, maskers, en slaap voor geen meter.
De enige manier is om zelf de software aan te schaffen in de USA. De kosten zijn: $45 software, $19 verzendkosten en $21 invoerrechten. Dat laatste zou je nog terug kunnen vorderen, maar dat moet je dan even uitdokteren. De software is de Smartlink 3.0. Dit eerdere versies bestellen. Hou er rekening mee dat de software niet op Windows 10.0 draait en dus alleen lager. De Blue is niet compatible met de Sleepyhead. Software is de professionele software die de behandelaren ook gebruiken. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt wat de software betreft. GR. Freerk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
De software is in principe ook bij Total Care aan te schaffen. Volgens mij heeft SleepyHead ook de mogelijkheid om de Blue uit te lezen. Het is het proberen waard. Anders zit je vast aan de software van DeVilbiss


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Devilbiss Blue

15
De Software is niet aan te schaffen via Totalcare. Voor veel mensen is het uitlezen van de beperkte info voldoende. Het gaat inderdaad ook vooral om gevoel bij opstaan en de rest van de dag. De uitgebreide software smartlink 3.0 schaf ik binnenkort aan via Amerika. Omdat mijn zoon daar woont en in juni terug komt scheelt mij dat invoerrechten en verzendkosten. Eerlijkheidshalve doe ik het uit nieuwsgierigheid. Ik zou momenteel niet weten hoe de bulk van informatie die deze software verstrekt, zou moeten interpreteren. Hoop hier op termijn wel functioneel mee te kunnen werken. Met groet

Re: Devilbiss Blue software en bluetooth

16
Ik ben pas begonnen met het gebruik van de blue dus heb er weinig ervaring mee . Maar uit het lezen op de site begrijp ik dat de uitlezing software duur is en moeilijk te verkrijgen , en dan nog met Windows oude versie. Dacht dat dit een moderne fabrikant was maar zou op zijn minst wat android apps verwachten . Ik zag dat ik hem kan koppelen via Bluetooth maar wat is het wachtwoord of code . En wat kan je er dan mee als er geen software is ? .

Re: Devilbiss Blue

18
Binnenkort is Devilbiss Blue ook uitleesbaar met SleepyHead versie 1.1.0

Voorlopig voor Windows x64.

Wordt nu getest maar ziet er al aardig uit.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar