Graag hoor ik van andere DevilBiss gebruikers of zij ervaringen hebben met foutieve registratie van het aantal geslapen uren.
Via Total Care Groep heb ik eind augustus 2015 een splinternieuwe DevilBiss Autopap ontvangen.
binnen 1 maand registreerde het apparaat niet de 8 uren die ik sliep maar slechts 2 of 3 of in enkele gevallen 1 uur.
Je voelt hem al aankomen: binnen no time bestaat er geen basis meer om dat apparaat aan jou ter beschikking te stellen want ze zouden denken dat jij het gewoon niet gebruikt. Je plaats jezelf naar je ziektenkostenverzekering en niet in de laatste plaats naar je long- en/of KNO-arts buitenspel.
Ik kreeg eind september 2015 een ander apparaat, geheel identiek aan het eerste maar dan gebruikt. Dat werkte goed tot eind november en exact dezelfde klachten deden zich opnieuw voor.
Heb toen van Total Care geëist dat zij een apparaat zouden leveren met een serienummer dat ver van de eerste twee zou liggen. De eerste twee verschilden slechts enkele honderden nummers.
Zo geschiedde, al heb ik daar wel het nodige verweer voor moeten voeren.
Op 2 december 2015 een (wederom) gebruikte DevilBiss met ca. 4000 nummers afwijkend ontvangen (naar beneden; dus ouder). Het apparaat heeft tot 4 dagen geleden normaal gefunctioneerd al is het wel lawaaieriger dan de eerste twee. Zelf heb ik er geen moeite mee maar mijn vrouw vindt het hinderlijk. U raadt het al: weer geen juiste urenregistratie.
De lucht(druk)werking van het apparaat is prima. AHI gemiddeld 2,5; ik kom van de 26.
De dames aan de telefoon van Total Care vind ik bijzonder neerbuigend naar patiënten en ook hun manier van E-mailen is niet zoals je zou verwachten. Die dames vergeten blijkbaar dat wij het zijn die hun salaris bekostigen. Ik kreeg dus zeker niet het "Total Care gevoel" van die dames. Wel van een techneut die ik aan de telefoon kreeg en mij mededeelde dat deze problematiek hem nog niet helemaal bekend was maar hij er mee aan de slag ging met DevilBis Duitsland. Terloops vroeg hij of ik nog supplies nodig had en heb toen om een extra neusdop gevraagd (ResMed FX). Die kreeg ik keurig met de post met extra filters ook nog.
Ik heb gisteravond per E-mail melding gemaakt bij Total Care. Op dit soort zaken dient onverwijld gereageerd te worden vind ik. Heb nog niets gehoord. Als ik vandaag niets hoor dan ga ik dit melden bij mijn longarts en zal ik een warm verzoek doen om van dit bedrijf afscheid te gaan nemen als ziekenhuis omdat het het werk van de longarts in diskrediet brengt.
3e DevilBiss begeeft het binnen 1 jaar
1ResMed Airsense 10 autoset en Resmed Mirage FX-N AHI gem. 0,4