druk instellen resmed

1
Ik heb via vitalair een resmed cpap, ben er erg tevreden over, alleen nu gebeurt het volgende, ik begin te hyperventileren in de nacht, dat heb ik eerder gehad, toen heeft men mij telefonisch geholpen de druk te verminderen.
Nu probeer ik het zelf met behulp van de bijgeleverde gebruiksaanwijzing, maar ik kan wel dingen veranderen maar niet de druk.
Ik kom er in het menu niet bij, is dat beveiligd?
wie kan me helpen?

Re: druk instellen resmed

2
Ja, dat is beveiligd.
Omdat de ingestelde druk zo elementair is in de behandeling.
Er zit geen code op o.i.d..
Het is een bepaalde combinatie van knoppen indrukken.
Helaas voor jou is het de policy van dit forum om dat hier niet door te geven.
Even je behandelaar bellen, dus.

Ik denk dat ze het sowieso fijn vinden als ze van je klachten op de hoogte zijn, en ze zullen je met alle liefde helpen de druk te veranderen of een andere oplossing te bedenken.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: druk instellen resmed

3
Maar in een pb kan iedereen reageren natuurlijk die het wel weet. Men is zelf verantwoordelijk voor het goed om gaan er mee. Iets veranderen in de druk doe ik zelf ook wel eens maar laat het mijn leverancier wel weten. Het is ook maar net of je zelf voldoende kennis hebt van apneu en de gevolgen van een veranderde drukinstelling. Het kunnen lezen en interpreteren van de software lijkt mij wel handig dan. Het is daarom beter om mensen uit te leggen dat het veranderen van druk grote gevolgen kan hebben dan het verbieden om de code te geven. Het is natuurlijk geen groot geheim hoe je de drukinstelling kan veranderen. Er zijn er genoeg die het wel weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: druk instellen resmed

4
Dank voor jullie reacties, mijn gezondheid is ineens verbeterd daarbij ben ik vier kilo afgevallen, ik denk dat ik daarom behoefte heb aan een lagere druk, ik vond het de vorige keer nogal gedoe; Ik moest eerst naar de arts en die contacteerde toen vitalair en die belden mij toen.
jammer dat het weekeinde is, dom van me, had 1 en ander eerder moeten bedenken, maandag maar eens gaan bellen.
en anders cpap maar even niet opzetten, ik merkte dat ik dan hoewel snurkend, goed slaap...

Re: druk instellen resmed

5
Als goed is heeft iedere leverancier toch een nummer beschikbaar voor spoedgevallen. Mijn leverancier heb ik zelfs een keer op een zaterdagochtend gebeld vanuit mijn ziekenhuisbed. Samen even de instellingen door gelopen en klaar. Daar heb je geen dokter voor nodig. Zelf bellen en uitleggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: druk instellen resmed

7
Fout
en anders cpap maar even niet opzetten, ik merkte dat ik dan hoewel snurkend, goed slaap..
Het lijkt of je goed slaapt. Dat dacht je ook voor het gebruik van de cpap.

Dankzij de cpap gaat het je nu beter af, maar dat wil niet zeggen dat je zonder kunt slapen.

Apneu blijft onbehandeld zeer schadelijk en slapen zonder cpap werpt je weer terug ook al is het maar voor een uurtje.

Daarom ook voor een middag dutje en de hoofd slaap altijd een cpap blijven gebruiken.

Apneu is een sluipmoordenaar hou dat voor ogen. Kan het niet vaak genoeg zeggen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar