Flinke periodes

1
Vandaag weer mijn Resmed uitgelezen (nog nieuw he, dus wat vaker), en voor de tweede keer viel mij op dat het "welkom"-scherm in Sleepyhead het had over "Je had flinke periodes met overmatige lekkage".

Whoo denk je dan ; dat is niet goed......
Maar dan ga je bij de dag (okee, nacht)grafiek kijken, en dan blijkt dat die "flinke periodes" er 2 waren van resp. 3.12 minuten en 1.30 minuten. Flink ???
De andere nacht ging het om 4, 3 en 1 minuut.

Ik slaap op die momenten natuurlijk - althans, ben niet echt wakker - en inderdaad, soms wordt je wakker omdat je effe wat lucht hoort of voelt omdat je verkeerd op je masker ligt of je hoofd raar gedraaid hebt, dan zet je het weer recht en slaapt weer verder. Nu maak ik me hier niet heel veel zorgen over, want de cijfers in de statistieken wijken niet signifikant af van die van afgelopen week, maand, half jaar en jaar, maar dan vraag ik me toch af waar die waarschuwing voor dient.

Kan het kwaad ? Of is het gewoon een tamelijk normaal verschijnsel waar ik me niet al te veel zorgen over hoef te maken ?

Re: Flinke periodes

2
Marleen, geen zorgen over maken. Zeker niet zolang in je display van de Resmed een groene smiley staat.

Nog iets anders, je gaf aan in een ander bericht dat je minder grafieken ziet staan in SleepyHead.

Heb je bij Bestand - Instellingen - Incidenten en ook bij Golfvormgrafiek alles aangevinkt?

Ik wel en zie aardig wat grafieken bij het tabblad Dagelijks en bij het tabblad Overzicht staan.

Hoor graag van je.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Flinke periodes

3
Nou, ik geloof dat het meest er uiteindelijk wel bijstaat ; er is wat verschil met de taartdiagram. DaarONDER staat nog wel een hele rij info, die ik voorheen niet eens had opgemerkt ;-) Ik heb wel een heeeele rij met grafieken .

Helaas heb ik wel wat problemen met het scrollen door de grafieken, zowel bij "dagelijks" als bij "overzicht". Ik krijg dan dit soort plaatjes :

Afbeelding


Afbeelding


Soms gaat het (even) goed, maar meestal gaat het(snel) mis....ik weet niet of dat iets is wat ik verkeerd heb ingesteld ?? Ik kan de grafieken dus eigenlijk bijna niet lezen. De bovensten gaan wel goed als ik niet scroll. Dan kan ik ook goed kleine stukjes uitlichten.

Re: Flinke periodes

5
Marleen,

Qua taartdiagram overzicht, ben je er inderdaad op achteruitgegaan. Je kunt nog ademstilstanden aangeven die circa 4 tot 5 seconden hebben geduurd en ademstilstanden die zo 8-9 seconden hebben geduurd. Vul dan bij Bestand - Instellingen - tabblad Masker en Apparaat het volgende in:

Afbeelding

Je krijgt dan dit te zien.

Afbeelding


Groet Ruud J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar