hengelo zgt

1
Ik ben in hengelo onder behandeling. Na 2 keer slaaponderzoeken wordt ik naar kno en longarts.Er gestuurd. Pas 31 januari aan de beurt. Duurt bij jullie ook zolang en wat zijn jullie ervaringen met hengelo of evt ander ziekenhuizen.

Re: hengelo zgt

2
Hallo Sylvia,

Ik heb geen ervaring met Hengelo, maar bij mij zaten er 9 weken tussen het slaaponderzoek en de eerst afspraken bij KNO en Long. Ik vond het ook erg lang duren, maar uiteindelijk ben ik wel goed geholpen.

Sterkte met wachten!
Julius

PS Probeer slapen op je rug nu even te vermijden want dat lokt de meeste apneu's uit.

Re: hengelo zgt

4
De wachttijden zijn gewoon ontzettend lang, want de slaaplabs hebben hun capaciteit nog lang niet voldoende kunnen aanpassen aan de steeds grotere aandacht voor slaapapneu (en andere slaapstoornissen trouwens). Bij mij zat er tussen het eerste bezoek aan de longarts en de eerste nachten in het slaaplab zelfs bijna négen maanden. (maar al die tijd ging ik er toch van uit dat het onderzoek wel voor niks zou zijn, dus dat was niet echt een moeilijke wachttijd ;-) )

Re: hengelo zgt

5
Bedankt ik dacht effe dat het niet ernstig was en daarom mij lieten wachten. Maar er zijn andere redenen. In augustus 1e slaap onderzoek gehad. Was niet goed gegaan in november de 2de en 7 december de uitslag. En eind januari naar kno/longarts. Dus normale wachttijden

Re: hengelo zgt

6
Hallo Sylvia48,

Ik heb vandaag de diagnose apneu gekregen in ZGT Hengelo (AHI 23). Nu inderdaad wachten op afspraak KNO en longarts. Deze weg heb jij dus al bewandeld... ben erg benieuwd naar je ervaringen en wat ik kan verwachten. Heb eigenlijk weinig vragen gesteld vandaag bij de neuroloog, was overrompeld. Er vallen nu wel heel veel dingen op zijn plaats. Heb je inmiddels een MRA?

Re: hengelo zgt

7
Hallo martine,

Ik vind dat ik verder goed behandeld ben. Kno arts heeft alleen met slangetje binnenin mijn neus gekeken en in mijn keel. Longarts wilde eerst een mra voorschrijven maar heb daar mijn bezwaren neer gelegd. Last van kolhalsen en ik meer vertrouwen heb in een cpap. Nu heb ik bijna 2 weken de cpap en was eigenlijk vanaf het begin vertrouwt. Ook bij mij kwam het hard aan dat ik apneu heb. Ben veel gaan lezen op deze site en was beter voorbereidt om naar de kno en longarts te gaan.Maar fijn om een lotgenoot te hebben. Mss kunnen we elkaar helpen ,ondersteunen. Mijn ahi waren gemiddeld 25. Op de rug 55. Nu met de cpap na 2 weken al onder de 1. Sterkte en als je iets wilt weten of gewoon kletsen laat je horen. Ik woon zelf in vroomshoop

Re: hengelo zgt

8
Hallo Sylvia,

6 maart heb ik de afspraken met longarts en kno arts. Hoop dat er snel doorgepakt wordt. Zelf hoop ik dat ik met een mra geholpen kam worden, vind een cpap nogal een dingetje.... denk dat er ook wat aan mijn neus verbouwd gaat worden, tussenschot staat scheef. Spannend dus nog..
fijn dat het bij jou al een stuk beter gaat. Kan je ook merken dat je minder moe bent en meer energie hebt?

Re: hengelo zgt

10
Martin vandaag ga na 3 weken de cpap te hebben terug voor controle. Mijn ahi loopt wat op. Nog onder de 5 hoor. Nog steeds tevreden met mijn cpap. Het enige dat ik merk us dat ik niet meer mie opsta. Maar na mate de dag vordert word ik moeier.Vandaag hoor je meer.