hengelo zgt

1
Ik ben in hengelo onder behandeling. Na 2 keer slaaponderzoeken wordt ik naar kno en longarts.Er gestuurd. Pas 31 januari aan de beurt. Duurt bij jullie ook zolang en wat zijn jullie ervaringen met hengelo of evt ander ziekenhuizen.

Re: hengelo zgt

2
Hallo Sylvia,

Ik heb geen ervaring met Hengelo, maar bij mij zaten er 9 weken tussen het slaaponderzoek en de eerst afspraken bij KNO en Long. Ik vond het ook erg lang duren, maar uiteindelijk ben ik wel goed geholpen.

Sterkte met wachten!
Julius

PS Probeer slapen op je rug nu even te vermijden want dat lokt de meeste apneu's uit.

Re: hengelo zgt

4
De wachttijden zijn gewoon ontzettend lang, want de slaaplabs hebben hun capaciteit nog lang niet voldoende kunnen aanpassen aan de steeds grotere aandacht voor slaapapneu (en andere slaapstoornissen trouwens). Bij mij zat er tussen het eerste bezoek aan de longarts en de eerste nachten in het slaaplab zelfs bijna négen maanden. (maar al die tijd ging ik er toch van uit dat het onderzoek wel voor niks zou zijn, dus dat was niet echt een moeilijke wachttijd ;-) )

Re: hengelo zgt

5
Bedankt ik dacht effe dat het niet ernstig was en daarom mij lieten wachten. Maar er zijn andere redenen. In augustus 1e slaap onderzoek gehad. Was niet goed gegaan in november de 2de en 7 december de uitslag. En eind januari naar kno/longarts. Dus normale wachttijden

Re: hengelo zgt

6
Hallo Sylvia48,

Ik heb vandaag de diagnose apneu gekregen in ZGT Hengelo (AHI 23). Nu inderdaad wachten op afspraak KNO en longarts. Deze weg heb jij dus al bewandeld... ben erg benieuwd naar je ervaringen en wat ik kan verwachten. Heb eigenlijk weinig vragen gesteld vandaag bij de neuroloog, was overrompeld. Er vallen nu wel heel veel dingen op zijn plaats. Heb je inmiddels een MRA?

Re: hengelo zgt

7
Hallo martine,