Overgaan van c cap naar bipap app2

1
Hallo ik ben nieuw op het forum en stel me zelf even voor ik ben J Bosscher man 67jaar en na 5 Maanden gigantische slaap problemen is er door slaap onderzoek uit gekomen dat ik een apn had van 66 per uur, Hier voor en resmed 10 verstrekt gekregen maar na 14 dagen bleek dat hoewel de apneus gemiddeld onder de 17 waren het slapen nog steeds een groot probleem is slaap 2 uurtjes en dan als ik geluk heb nog een keer 2 uurtjes en dan heb ik het gehad dit is slopend. De long arts wil nu overgaan van de resmed 10 naar een bipap graag een reactie van leden die dit ook hebben meegemaakt.alvast bedankt voor de eventuele ractie. Met vrg J Bosscher

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

2
Bosscher schreef:Hallo ik ben nieuw op het forum en stel me zelf even voor ik ben J Bosscher man 67jaar en na 5 Maanden gigantische slaap problemen is er door slaap onderzoek uit gekomen dat ik een apn had van 66 per uur, Hier voor en resmed 10 verstrekt gekregen maar na 14 dagen bleek dat hoewel de apneus gemiddeld onder de 17 waren het slapen nog steeds een groot probleem is slaap 2 uurtjes en dan als ik geluk heb nog een keer 2 uurtjes en dan heb ik het gehad dit is slopend. De long arts wil nu overgaan van de resmed 10 naar een bipap graag een reactie van leden die dit ook hebben meegemaakt.alvast bedankt voor de eventuele ractie. Met vrg J Bosscher
Ik volg.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

3
Welkom J,

Na 14 dagen al overstappen van een cpap naar een bipap is wel heel erg snel.

Mij lijkt het dat hier de termijn van de titratie periode erg kort is. Deze periode wordt gebruikt om de cpap of apap met een variabele druk, te bepalen welke druk nodig is om de meeste apneus te onderdrukken.

Heb jij hoofdzakelijk centraal Apneu?

Dan kan ik mij daar nog wat bij voorstellen dat de Longarts deze overstap zo snel wil maken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

4
Ruud deze stap wordt gemaakt omdat door de al 5 maanden durende slaap problemen er een ernstige Depressie aan zit te komen en die moet ik met alle mij terbescikking staande middelen zien te voorkomen heb nl een bipolaire stoornis maar heb die de laatste 10jaar gelukkig kunnen voor zijn. Dus slapen is voor mij van levensbelang. Ps moet de 27 3nachten in de slaappoli om het app af te stellen. Fijne feestdagen gewenst met vrg J Bosscher.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

5
Lastig is het wel om voldoende informatie over centraal apneu te vinden. Dacht dat deze post daarover zou gaan. Ik ga mij zeker zelf verdiepen in CSAS. Via de website/Facebook van de Apneu vereniging kom ik hier op terug met hopelijk meer informatie. Fijne dagen gewenst iedereen!!

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

6
Ik denk dat de arts heeft gekeken naar het ademhalingsschema en daarbij eventuele wekreacties die hierop volgen. Dan is overstap naar een BiPap helemaal geen verkeerd idee. Ik had het toendertijd ook zo'n slaapschema en ben heel blij dat ik ben overgestapt naar de BiPap. Weinig slaap met een Bipolaire stoornis wil je zeker niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

7
Na 2dagen proefslapen met de nieuwe bipap is ge bleken dat dit toestel perfect geschikt voor mij is. apn naar onder de 5.Maar nu het probleem ik slaap heel slecht door,het app registreert een slaap duur van tussen de 4 en 4 1/2 uur. in drie tot vier keer wakker worden. Van mijn psych en longarts nu Mirtazapine aur 15mg voor geschreven gekregen. Iemand ervaring met dit middel. Ga het vanavond probreren en hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor het meedenken. met vrg J Bosscher.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

8
Bosscher schreef:Na 2dagen proefslapen met de nieuwe bipap is ge bleken dat dit toestel perfect geschikt voor mij is. apn naar onder de 5.Maar nu het probleem ik slaap heel slecht door,het app registreert een slaap duur van tussen de 4 en 4 1/2 uur. in drie tot vier keer wakker worden. Van mijn psych en longarts nu Mirtazapine aur 15mg voor geschreven gekregen. Iemand ervaring met dit middel. Ga het vanavond probreren en hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor het meedenken. met vrg J Bosscher.
Hallo,

Mooi om te lezen dat de bipap helpt. Ik heb zelf ook het meeste last van centraal Apneu (60-70 keer per uur). Ik heb nu ook een Cpap en die helpt helemaal niet. Heb net zoveel apneus als zonder de CPAP. Dus ik zit ook te denken aan een Bibap.
Met Mirtazepine heb ik ook ervaring. Ik heb PTSS en heb dit middel gebruikt als slaapmiddel. Werkt prima. Maar je mag er geen auto mee rijden. Als je een nieuw rijbewijs aanvraagt, dan krijg je daar mee te maken.
Als je meer wilt weten stuur dan mij maar een PB, Privé Bericht op.

ModEdit RuudJ.

Rob, het forum wordt ook door zoekmachines bezocht en is openbaar. Daarom verwijderen wij email adressen om de gebruiker te beschermen tegen eventuele spamberichten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

9
Hallo allemaal,nog een heel gelukkig en gezond 2017 toe gewenst. Nog even een update van mijn wisseling naar Bi -cap. voor mij heeft dat zeer goed uit gepakt na 2 Dagen wederom n het ziekenhuis geslapen te hebben met dit app, heb ik nu na ongeveer een week een apn van tussen de 3 en 0.9 per uur ipv gedurende een maand of 5 van 66 per uur een fantastisch resultaat vind ik zelf.Maar nu heb ik het probleem dat ik ondanks de goede apn waardes maar gemiddeld 4 uur in 3 of 4 periodes slaap. Met het gevolg dat ik nog steeds niet opknap. Krijg hier wel medicatie voor van mijn psychiater maar dat middel slaat tot nu niet aan. Krijg sinds vandaag 200mg Quetiapine voor geschreven.Hebben andere leden op het forum soms vergelijkbare slapklachten en hoe zijn di dan opgelost. Het is een heel verhaal maar ik moest dit even kwijt .Met vrg J Bosscher.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

10
Ik weet niet hoe lang de periodes van wakker zijn zijn. Als dit heel kort is is dat normaal. Je maakt ook periodes van verschillend slapen door per nacht. Je dient dan wel iedere keer snel weer in te slapen. Maar geef het ook de tijd. Kan ook zijn dat je toch nog getriggert wordt ook met een lage apneu en dat ze de druk nog iets te dienen aan te passen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

12
Dus van de 8 uur dat je het masker op hebt slaap je er maar 4 als ik je goed begrijp? Nee dat houdt ook geen paard vol. Heb jezelf al een schema bijgehouden van je slaap-wakker ritme?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: Overgaan van c cap naar bipap app2

13
Hallo Tanja ja het schema van slapen blijft ongeveer gelijk inslapen geen probleem na ongeveer 1 1/2 uur klaar wakker dan zet ik ook mijn masker af en met een beetje geluk slaap ik weer na 3/4 uur en dit herhaald zich een paar keer tot ongeveer 5 uur. en dan heeft het geen zin meer om nog verder te slapen.De medicatie Quatiapine gaat niet door ivm in het verleden hartritme stoornissen. Ga nu amytriptyline gebruiken. Kijken of dit zal helpen.