Zuurstof & koolzuur

1
Weeet iemand hoe het zit met de zuurstofsaturatie en koolzuur stapeling? Ik heb inmiddels prima zuurstofwaardes, na een lange tijd te laag te hebben gezeten. Maar ik heb nog elke dag hoofdpijn en de uitademing gaat ook nog steeds niets ideaal. Kun je koolzuur stapelen en toch een normale zuurstofsaturatie hebben? Ik heb vanmiddag een afspraak met de -nieuwe- longarts, en zou als het even kan dit al weten en niet afhankelijk zijn van zijn informatie.

Re: Zuurstof & koolzuur

4
Dank je Dirk, dat was fijn om te weten. Mijn longarts dacht niet dat dat aan de hand was, want dat mijn hersenstam immers onbeschadigd is en dus wel impulsen zal geven om voldoende te ademen. Het verhaal van middenrifzwakte en hypoventilatie heeft hij aangehoord, hij wilde wel graag de info van de revalidatiearts nog krijgen dus daar ga ik achteraan. Het is in elk geval beter dan de vorige arts. En wat ook tof is, is dat hij de koolzuurspanning wel gaat meten bij mijn herhaal-slaaponderzoek, ook al zoekt hij het niet in die richting. Ik moet dan wel een halve dag eerder in het ziekenhuis zijn en ook op een andere afdeling, met het risico dat als er een acuut iemand tussendoor komt dat het onderzoek wordt uitgesteld. Maar dat heb ik er wel voor over.