Ogen herstellen zich

1
Recent las ik hier dat iemand als gevolg van de slaapapneu behandeling weer zijn lenzen terug in kon hebben. Ik durfde bijna niet te geloven dat mijn extreem verminderde traanvocht - waardoor ik enkele jaren geleden noodgedwongen mijn lenzen moest inleveren - echt een gevolg van de apneu kon zijn, en dus misschien zou kunnen herstellen. Het werd immers aan 'de overgang' toegeschreven. Maar zojuist was ik met mijn dochter bij de opticien, en heb ik uit nieuwsgierigheid mijn ogen laten meten en op traanvocht laten onderzoeken, in de hoop dat er ontwikkeling in de goede richting zou kunnen zijn. En hoorde tot mijn verbijstering dat mijn traanvocht weer volkomen normaal was. En het was echt érg mis; ik ben van gewone lenzen naar nachtlenzen moeten gaan, omdat ik niet meer voldoende traanvocht aanmaakte, en moest uiteindelijk de nachtlenzen ook opgeven, zelfs een uurtje daglenzen lukte niet meer. En nu...normaal. Ik ben zo blij, ik kan de vlag wel uitsteken!
Ik heb nu nieuwe lenzen mee, mag ze vandaag vier uur in. Durf het bijna niet te proberen. Maar met 'normaal' traanvocht moet het lukken toch!
Ik schrijf dit hier, voor iedereen die ook met dit probleem worstelt en nog niet zoals ik per ongeluk dat andere topic had gevonden. Er is echt heel veel aan het veranderen, op volkomen onverwacht gebieden. Jippie!!!

Re: Ogen herstellen zich

2
Mooi Tanja, wist wel dat Apneu glaucoom kan veroorzaken en dat traanvocht problemen kunnen ontstaan door lekkage op de ogen, maar dit wist ik nog niet. Weer wat geleerd.

Voorzichtig met het dragen. Ik maakte 1 keer de fout door mijn lenzen voor de eerste keer na lange tijd niet gedragen te hebben, veel te lang in te houden. Mijn ogen zwollen in de nachtelijke uren zo op dat ik de volgende dag mijn oogleden niet meer open kon doen. Geheel blind en alleen wonende kon ik op de tast het telefoonnummer van mijn ouders bellen (mobieltjes bestonden toen nog niet) en zij brachten mij naar de opticien.

Kreeg aardig op mijn flikker van hem.
Heb er weer veel van geleerd. Pas laat op de dag kon ik enigszins weer uit mijn ogen kijken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ogen herstellen zich

3
Ja, dat wist ik Ruud, dat dat fout kon uitpakken. Ik heb er speciaal naar gevraagd. Maar deze lenzen zijn zo zacht en zuurstofdoorlatend, dat het wennen in rap tempo gaat. Vandaag vier uur, morgen acht, daarna twaalf en daarna de hele dag.
Als het goed gaat tenminste. Ben nu anderhalf uur op weg en nog geen last, behalve dan dat mijn bril een kleine cilinder had en dit nu niet meer werd gemeten, dus de lenzen zijn zonder en nu zie ik alles krom. Ik wilde vanavond schilderen maar dat moet ik even uitstellen tot mijn hersenen weer gewend zijn zonder cilinder. Maar mijn ogen voelen nog prima.

Re: Ogen herstellen zich

4
Leesbrilletje erbij....... [depri] [depri] [depri]
Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen. Al jaren weer aan de bril omdat ik geen cilinders kon krijgen in mijn contact lenzen.

Een leesbrilletje erbij vond ik ook niks.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar