Uitlezen of niet uitlezen?

1
Sinds 5 december heb ik opnieuw een cpap gekregen. Na 12 jaar cpap-gebruiker te zijn geweest, was ik al 3 jaar zonder. Helaas kwamen de klachten terug en ben ik weer "aan de slurf". Het was alsof het nooit anders was geweest. Maar het resultaat was, na een aanvankelijk goed begin, niet om naar huis (op het forum) te schrijven. Afgelopen maandag is de osas-consulente van Mediq geweest. De druk is aangepast. Met een positief resultaat. So far, so good. Nu zijn de AHI en nog wat andere zaken op het info-schermpje af te lezen en het SD-kaartje goed uit te lezen met SleepyHead. Dat deed ik trouw. Deed, want ik ben ermee gestopt. Het dreigde een obsessie te worden en dat is niet bevorderlijk voor een goede nachtrust. Ik slaap nu goed, ik sta op en begin met een opgeruimd gemoed de dag. Als ik me 's morgens wat minder Oké voel, denk ik: morgen beter. Meestal ken ik dan de oorzaak wel. Die heeft dan niets te maken met de Dreamstation, maar met het verloop van de dag ervoor. Ik heb me voorgenomen om de machine alleen uit te lezen als ik langere tijd achtereen niet goed wakker wordt. Ik heb de AHI-registratie op het schermpje uitgezet. Wat een rust!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Uitlezen of niet uitlezen?

2
Ja, zo kun je er ook mee omgaan. Zeker als de apneu altijd vrij laag blijft. Zelf kijk ik op mijn display wat mijn AHI is en neem ik het verder voor lief aan. Kan er niets aan veranderen. 1 Keer per week of 2 weken zet ik het even in SleepyHead en dan vind ik het wel best. Ik weet vaak wel wanneer mijn AHI hoger is, meestal door stress op mijn werk.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezen of niet uitlezen?

3
Ik herken je verhaal maar al te goed.
Toen ik begon te pappen las ik hem ook trouw wekelijks uit.
Waren de waarden goed:Nou fijn.
Waren ze niet goed: Tja, en nu?
Dan nam ik contact op met het slaapcentrum.
Die vroegen me dan de SD kaart op te sturen.
Nadat zij hem uitgelezen hadden kreeg ik dan meestal te horen dat we nog even doorgingen zoals het ging.
Hoe ik me voel was het belangrijkste.

En zo doe ik het nog.(Dat vluchtig kijken bedoel ik)
's morgens kijk ik even vluchtig naar mijn AHI en dat is het wel.
Als ik weer klachten krijg neem ik contact op ga langs met mijn kaartje en wordt er een nieuw strijdplan bedacht.

Hoe ik me voel vind ik het belangrijkste.
Niet de cijfers.

Maar ik weet dat velen hier er anders over denken.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/