Ervaringen met gedestilleerd water van Hornbach?

1
Goedemorgen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gedestilleerde water, wat je bij Hornbach in 5liter cans kan kopen? Dat is in verhouding vrij goedkoop (€2,40/5liter), maar ik had al wel een aantal maal gelezen dat fabrikanten de term gedestilleerd en gedemineraliseerd nogal eens door elkaar heen gebruiken.
Nu gebruik ik gedestilleerd water wat bij een medische groothandel vandaan komt, is dus "echt" gedestilleerd, maar dat kost ca. €10/5liter.

En dan voor wat betreft de discussie over gedestilleerd water en gedemineraliseerd water. Ik begreep dat gedestilleerd water de voorkeur heeft, omdat dat wél geschikt is voor 'consumptie'. Maar aangezien onze CPAP's gebruik maken van een verdamper en geen vernevelaar (ik heb zelf een Resmed AirSense 10 Autoset), consumeer je het water dus feitelijk niet.

Hoor graag, wat jullie bevindingen zijn :)

Re: Ervaringen met gedestilleerd water van Hornbach?

3
Gedistilleerd water is water waarbij door verdamping en condensatie alle mineralen zijn verwijderd.
Ik heb begrepen dat het zeer onverstandig is om dit water te drinken.
Gedemineraliseerd water is water wat door middel van een soort harsfilter is gereinigd van (bijna) alle mineralen.
Gekookt water bevat nog wel wat mineralen. Gedemineraliseerd water en/of gekookt water zijn heel goed te gebruiken in de bevochtiger van jouw cpap.
Gewoon kraanwater kan ook, maar heeft toch wat bezwaren vanwege kalk (ketelsteen) die er inzit.

Ikzelf gebruik water wat door een Brita filter is gevoerd en bewaar dit in een fles. Ik vul hiermee het waterbakje van de bevochtiger en gooi het in de bevochtiger overblijvende water weg na 2 nachten en spoel het bakje met gewoon kraanwater uit.
Een Brita filter in een speciale Brita kan, kan 100 liter gefilterd water leveren. Dus na iets meer dan een jaar kan het filter in die kan vervangen worden voor weer een ruime hoeveelheid gefilterd water. Het is even een investering om zo'n kan en bijhorende filters aan te schaffen, maar ik heb in dit water meer vertrouwen dan gekocht gedemineraliseerd water.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.