Re: Doodswens

41
Lekker huilen Henk.
Ook dat moet eruit.
Negatieve emoties bestaan niet.
Alleen emoties.

En wij blijven je hier naar beste kunnen bijstaan.
Beloofd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Doodswens

43
Beste Henk,

Als ik je berichten lees staan ook bij mij de tranen in mijn ogen. Ik zou je zo graag willen helpen maar voel me machteloos hierin dan alleen je via dit forum te ondersteunen.
Het doet me goed om te lezen hoe je kracht put uit de reacties hier. Blijf deze koesteren en de 1e stappen zijn gezet. Morgen is er weer een dag en dan kijken of je met de huisarts stappen kan zetten. Stapje voor stapje de goede richting op. Al zal dit in het begin echt niet gelijk zo voelen, vertrouw erop dat het beter gaat worden.

En Julius bedankt voor je wijze woorden.

Re: Doodswens

47
Beste Allemaal,

Vandaag een wat betere dag,en ik heb bepaalde dingen een plaatsje kunnen geven,

Mijn gedrag /karakter verandering waaronder boosheid,angst paniek klachten worden veroorzaakt door dat ik vrij vaak en veel hyperventileer maar ook door het jarenlange gebruik van dan weer oxazepam/temazepam en xanax (alprozalam) weliswaar in lage doseringen maar ik ervaar haast geen levensvreugde meer,

Ik slaap enorm kort,en heb afgelopen week zoplicon voorgeschreven gekregen,dit was ik na een halve pil al zat,de volgende dag voelde ik me zo "leeg" afgevlakt en besefte ik dat het roer om moet.(eigenlijk van de regen in de drup) mijn ademhaling raakt juist van slag door de pam achtige en ik word juist angstiger en boosaardiger door het slikken er van,niemand die me er op wees behalve dat ik zelf door kreeg dat "er wat mis was" met me


Zeker na het lezen van navolgend artikel over benzodiapines http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf toen werd ik wakker en begreep ik nog meer het hoe en waarom,ik hoop dat andere benzodiapine gebruikers bovenstaande link ook lezen en zelf hun conclusie trekken,onderstaand een citaat :

De meeste mensen in de kliniek kregen vele jaren, sommigen meer dan 20 jaar,
benzodiapinen door hun arts voorgeschreven. Zij wensten ermee te stoppen omdat zij
zich niet goed voelden. Zij realiseerden zich dat het medicijn, hoewel effectief toen het
aanvankelijk werd voorgeschreven, hen nu mogelijk ziek deed voelen. Zij hadden vele
symptomen, zowel lichamelijk als mentaal. Zij waren depressief en/of angstig. Sommigen
hadden „geïrriteerde darmen‟, hartklachten of neurologische klachten. Velen hadden
onderzoeken in ziekenhuizen ondergaan: volledige gastro-intestinale onderzoeken,
cardiologische en neurologische onderzoeken (bijna altijd met negatief resultaat).
Sommigen kregen te horen dat ze multiple sclerose hadden (foutief). Velen waren hun
werk kwijt door ziekteverzuim.



Het afkicken van de benzodiapines is vaak een lijdensweg en helaas heb ik hier nog niet enige steun in,een opbeurend berichtje zal ik erg op prijs stellen,en ik hoop dat het zonnetje in mij wakker word en dat ik mezelf kan handhaven met de afkick verschijnselen.

Ik herinner me van vroeger dat toen mijn pa oxazepam slikte hij ook altijd erg boosaardig was bij tijd en wijle

En dank jullie wel voor steun begrip en alle opbeurende woorden, dank jullie, ik heb nog een lange weg te gaan

Ik houdt jullie op de hoogte

Met vriendelijke groeten

Henk(ie)
Laatst gewijzigd door Henkie500 op 30 apr 2017, 11:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Doodswens

48
Dag Henk,

je wil opbeurende woorden?
Nou die krijg je hoor!
Want de ondertoon in je bericht is namelijk eentje van inzicht, hoop, en strijdvaardigheid.
'Tuurlijk zit je nog diep.
Dat is logisch.
Maar je ziet tenminste in waar dat door komt en wat je daar aan kunt doen.
En daarmee heb je die eerste stap gezet waar we met zijn allen zo op hebben zitten hameren.

En dat is nou precies wat we zo graag van je zouden zien.
Dat je die eerste stap zou zetten.
En nu de volgende stapjes.
En je zal er menigmaal twee zetten en dan weer een terug gaan.
Dat is niet erg, zolang je nog vooruit gaat zal je je doel bereiken.

En besef: om van die verslaving af te komen is er ook hulp professionele beschikbaar.

Succes kerel, de weg is nog lang, vol met bochten en kuilen, maar aan het eind van de weg staat een mooi doel: een nieuw leven.
Zet hem op!
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Doodswens

49
Dank je wel Menno,

Ik lees de berichten op het forum keer op keer zodat ik deze steun mee kan nemen in het proces,

En waar jullie met zijn allen op gehamerd hebben had ik gewoonweg dus niet door,zo afgevlakt "dood"gevoel ondervond ik bij mezelf maar misschien heb ik nu een opening gevonden

Thanks

Met vriendelijke groet
Henk

Re: Doodswens

50
Vraagje. Is het nog steeds een worsteling om te ademen onder CPAP? Heeft u wel eens training/voorlichting gehad die specifiek ging over de sensatie/techniek van het ademhalen onder CPAP?

Ik vond zelf dit voorlichtingsfilmpje (Engels) wel verhelderend https://www.youtube.com/watch?v=jQ4L8ho2D24
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Doodswens

51
Kijk Henk, en dat is nou wat ik bedoelde met "zelf op zoek gaan, kijken wat je zelf kunt veranderen". Wat een enorme stap vooruit en wat zul je hier een kracht door krijgen. Je maakt nu jezelf verantwoordelijk voor jou welzijn. Petje af en houd vooral vol.

Groeten
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Doodswens

52
persluchtpiraat schreef:Vraagje. Is het nog steeds een worsteling om te ademen onder CPAP? Heeft u wel eens training/voorlichting gehad die specifiek ging over de sensatie/techniek van het ademhalen onder CPAP?

Ik vond zelf dit voorlichtingsfilmpje (Engels) wel verhelderend https://www.youtube.com/watch?v=jQ4L8ho2D24
Hallo Persluchtpiraat,

Sorry ik ben de engelse taal niet zo machtig,wel is het zo dat ik hyperventilerend wakker word,mijn vaste druk is 6,00 en ik heb het idee dat de c pap de hyperventilatie uit lokt,en ook veel last van verstopte neus (rhinitus) en helaas lokt dat ook weer het zuchten door de mond uit,nasonex en dymista neusspray al geprobeerd maar ik heb gauw last van bijwerkingen.

Momenteel keelinfectie,

Met vriendelijke groet

Henk
Laatst gewijzigd door Henkie500 op 30 apr 2017, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Doodswens

53
Agnes-HAM schreef:Kijk Henk, en dat is nou wat ik bedoelde met "zelf op zoek gaan, kijken wat je zelf kunt veranderen". Wat een enorme stap vooruit en wat zul je hier een kracht door krijgen. Je maakt nu jezelf verantwoordelijk voor jou welzijn. Petje af en houd vooral vol.

Groeten
Agnes
Dank je Agnes,

Er speelt ook meer zie vorige bericht van me!
Ik hoop dat ik alles een beetje op een rijtje krijgt,

Met vriendelijke groet

Henk

Re: Doodswens

57
Hoi Ruud

Ja de devilbiss blue heb ik weer terug ahi is 9,0 over 7 dagen en afgelopen nacht 6,50 dus wel een stuk minder dan eerst Ruud.

Ik hyperventileer veel,ook bij het wakker worden,ook heb ik last van keel,ik denk dat ik teveel zucht ,maar ik probeer even niet teveel te denken omdat alles me gauw teveel word,mijn slaap is nog erg kort en nu in de middag ben ik ook heel erg brak,

Fijne dag en dank je wel Ruud

Met vr groeten

Henk

Re: Doodswens

58
Hallo Henk,
ik lees regelmatig jou verhaal en wens je veel sterkte en succes met het proces waar je nu midden in zit.

Wat ik herken is het 's morgens benauwd wakker worden, neus verstopt, ik ben flink allergisch en vaak is het eerste wat ik doe 's morgens met zout water spoelen en mijn hoofd onder de ijskoude douche. Dat geeft mij verlichting van de klachten. Je zou dat ook 's avonds kunnen proberen te doen maar bij mij geeft dat geen goed resultaat.

Blijf strijdbaar, groet André

Re: Doodswens

59
Hallo Andre,

Hartelijk dank ,ja ik spoel zelf ook al met zout water maar de hoeveelheid slijm in mijn neusholte blijft veel,na het spoelen loopt er de hele dag "vocht uit mijn neus" ook nadat ik mijn hoofd zijwaarts draai van links naar rechts,
De hoofd onder de koude douche die tip kon ik nog niet,dank je wel daar voor Andre,

Met vriendelijke groeten
Henk

Re: Doodswens

60
Let op, ik ben geen arts.

Ik vind wakker worden met hyperventilatie toch erg raar. Ik zou zelf in dat geval heel graag de ademhalingsgrafiek willen nalezen. Het lijkt erop dat DeVilbiss wel een aardig kutmerk is wat die wensen betreft. De Blue is sowieso niet compatibel met Sleepyhead, en de vraag is of het apparaat zelfs wel de informatie voor een grafiek vastlegt.

6 cmH2O is niet zo heel veel, maar het lijkt me toch zinnig om uit te sluiten dat het geen rare ademhalingspatronen uitlokt. Hmm!
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i