Re: Doodswens

61
Piraat, verdiep je eerst In zaken voor je ze hier neer plempt.
Henk heeft genoeg aan zijn kop en heeft er even geen behoefte aan om uit te gaan zoeken of zijn CPAP hyperventilatie veroorzaakt.
De kans dat dat ding dat doet is namelijk niet nul, maar wel nihil.
Gespannen zijn, in de war zijn en, onzeker zijn en nog veel meer redenen doen dat echter wel.

Adviezen geven is heel goed, maar ze moeten nu wel even hout snijden.
Mijn excuus dat ik wellicht een beetje bot over kom, het is geenszins mijn bedoeling je in de virtuele hoek te zetten.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Doodswens

62
Ik weet uit mijn eigen ervaring: hoe zekerder de zaak, des te kalmer het gemoed. Alle beetjes helpen.

Sorry voor het "verkeerde advies."
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Doodswens

63
Henk,

Ik heb zelf een enorme lijdensweg gehad toen ik 13 jaar geleden van mijn huisarts benzodiazepines voorgeschreven kreeg.
Werd er vreselijk ziek van en kreeg er ook juist allemaal extra angst en depressie van. Het afbouwen is bij mij veel te snel gegaan, wat erg veel problemen heeft veroorzaakt.
De site die je noemt: benzo.org.uk is dé site voor mensen die willen stoppen (wat ik je van harte zou aanraden). Het 'Ashton Manual' (geschreven door prof Ashton) geeft je de juiste tools om te lezen wat benzo's met je doen en hoe je het beste kunt stoppen: http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf
De site heeft ook een uitstekend forum, helaas enkel Engelstalig.
Ik ben zelf geen arts, maar ben van de hele benzodiazepines problematiek goed op de hoogte en zou je evt wel wat tips kunnen geven voor het geval je wilt stoppen.
Sterkte met alles!

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP