Apneu zonder lichamelijke klachten.

1
Beste lotgenoten,

Op dit forum lees ik dat veel mensen last hebben van diverse lichamelijke klachten welke op apneu terug te voeren zouden zijn.
Ik ben vorig jaar december naar een KNO arts gegaan omdat mijn vrouw klaagde dat ik zo snurkte en ademstops had.
De uitslag na onderzoek was apneu met een ahi van 43 echter ik heb totaal geen klachten,slaap goed en sta uitgerust op.
Ik heb nu een CPAP van Philips met Mirage FX masker,het enige voordeel tot op heden is dat ik niet meer snurk.
Wie herkend zicht in mijn ervaring?

Groeten,

Jan

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

3
Ruud,ik wordt een per nacht wakker om na het toilet te gaan en slaap dan rustig verder.
Ik ben 66 jaar en heb spierreuma maar om dat nou aan apneu te linken gaat mij te ver,je moet er voor waken dat je niet van ieder kwaaltje apneu de schuld geeft,en die indruk krijg ik hier wel eens.
Ik wil zeker niet ontkennen dat apneu vervelende bijverschijnselen kan hebben alleen, ik heb er geen last van.

Groeten,

Jan

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

4
Hallo Janbe,

Fijn om eens van iemand te horen die weinig problemen heeft na het starten met een cpap. Op dit forum staan inderdaad vaak verhalen van mensen die veel klachten ondervinden als gevolg van slaapapneu, maar er zijn natuurlijk ook gevallen waarmee het vrij snel vrij goed gaat. Ik heb bijvoorbeeld een kennis die al jaren een cpap heeft en zo gezond is als een vis. Ik zou zeggen, maak je geen zorgen en geniet ervan. Gezondheid en een verfrissende slaap zijn een groot goed.

Groeten,
Julius

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

6
Hallo Jan,
Ik blijk ook al 14 jaar rond te hebben gelopen met Apneu zonder enige klacht. Het is nl per toeval ontdekt, omdat ik lichte geheugenklachten had. Ook ik was uitgerust tot de laatste 2 maanden maar toen had ik de slaaptest gehad. Je denkt dat je sliep maar dat deed je niet, je leefde op adrenaline. Jij bent waarschijnlijk een van de personen waar ze op tijd hebben geconstateerd dat je apneu hebt, dus voordat er daadwerkelijke schade is ontstaan. Als je nu goed slaapt let dan goed op zodat je geen adrenaline afkick verschijnselen krijgt. Die kreeg ik met ca 4 a 5 maanden na de start met de CPAP.
Jou voordeel is niet alleen het niet meer snurken, maar kijk ook maar eens naar je AHI, die is ook veel lager, wat betekend dat je echt slaapt, en niet meer denkt dat je sliep, want dat is helaas de realiteit. Als je meer wilt weten over slapen kijk dan maar eens rond. Op de site van de ApneuVereniging
Succes verder



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

7
Herkenbaar hoor, bij mij is een half jaar geleden ook apneu vastgesteld. Mijn klachten waren hard snurken en de laatste tijd erg slaperig in de avond. Mijn AHI bleek 63 per uur te zijn! Het verbaast mij ook dan ik niet veel meer last heb. Het vreemde is ook dat ik bij relatief korte autoritten (uurtje) slaperigheid merkte, maar naar vakantie in Italië rijd ik uren achter elkaar zonder problemen.

Nu met de CPAP heb ik inmiddels moeite om in slaap te komen als ik naar bed moet [emoji1] en val ik gestaag kilo's af met een licht dieet (van 100 kg nu op 81). En ik onderneem weer meer dingen, gewoon omdat ik er weer zin in heb. Er is dus zeker iets veranderd, maar ik heb toch niet het gevoel dat ik heel veel last had van die zeer hoge AHI score.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

8
Hoi Eric,

Ik las in je berichtje dat je bent afgevallen sinds je het masker draagt.
Ik heb ook al gehoord van mensen die juist in gewicht zijn toegenomen.
Wat is de oorzaak? Heeft het masker invloed op ons gewicht?
Waar mag ik me aan verwachten?

Dank bij voorbaat voor je antwoord

VeraM

Re: Apneu zonder lichamelijke klachten.

9
Hallo Jan,
mooi dat je geen klachten ervaart van de apneu en dat deelt met ons, een bekende van mij merkt er ook niets van behalve dan dat hij na een dag werk net zijn avondeten op kan eten en dan in slaap valt. Hij werkt in de bouw en rijdt gemiddeld drie uur per dag heen en weer naar zijn werk zonder problemen.

Zelf heb ik wel zo mijn klachten wat dan uiteindelijk ook de reden is dat ik nu op het forum zit, ik vermoed dat het voor meer mensen de reden is op het forum informatie te vinden en steun te vinden.

Groet, André