cpap gehad + eerste nacht

1
Hallo Allemaal,

Ik heb gister mijn cpap ontvangen een phillips dreamwave als het goed is..
Eerste nacht... ging wel redelijk dacht ik zelf...
bij de slaaptest had ik een ahi van 98 en zuurstof daalde naar 57% met gemiddelde van 88%

De leverancier heeft me paar dingen uitgelegd.. en wat ik vanmorgen (nog snapte) zag was dat ik 5.1 slaapuren had en een ahi van 10.1. de druk staat bij mij op 9.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Re: cpap gehad + eerste nacht

3
Ja die bedoel ik...

Heb de bevochtiger er nig niet bij gebruikt.. hsd ook geen froge keel of zo.
Gebruik een neusmasker.. nu kijken of die ahi nog meer naar beneden kan...

Vrouwlief kon gewoon niet slapen zo stil dat het was zonder gesnurk haha

Re: cpap gehad + eerste nacht

4
Hallo Duiveltje,
mooi dat je de CPAP hebt en de eerste nacht 5 uur geslapen hebt.
Geef jezelf de tijd om er verder aan te wennen, het zal voor een ieder weer anders zijn.
Zelf sliep ik de eerste nachten 3 tot 4 uur in 2 etappes en zat de rest van de nacht voor de televisie.
Gek genoeg voelde ik mij na een paar dagen al stukken beter met weinig slaap en geen verplichtingen.

Succes gewenst, André

Re: cpap gehad + eerste nacht

5
Moet zeggen dat (loop nu ochtenddienst, dus wekker om 04.00u) ik normaal uit mijn werk vrij moe ben en altijd wel een tukkie doe op de bank met mijn zoontje van 1.... nu kwam ik thuis en had geen slaap.. of het toeval is geen idee... maargoed dat viel me in ieder geval op..
hoop dat het me meer gaat opleveren inderdaad :)

Re: cpap gehad + eerste nacht

11
Met de zalf gaat het inderdaad wat beter.... loop wel tegen een paar dingen aan.

- mijn tanden / gebit doen zeer na een nachtje (sommige tanden wel sommige niet)

- mijn ahi was de 1e nacht 10.9, 2e nacht 15, en nu 19.... oplopend zijn deze getallen per uur of per nacht?

had gezien dat er ook bluetooth opzat.. kun je op die manier het apparaat uitlezen?

Re: cpap gehad + eerste nacht

12
Hoi Duiveltje

Wat fijn dat de zalf je klachten wat verlicht,



Wat betreft de Ahi indicatie heb ik zelf mee gemaakt dat ik bij het gebruik van de philips dreamstaion hoge waarde's had,maar dit kon ook leggen aan een defect c pap apparaat.
Ik heb gelukkig de Philips dreamstation kunnen omruilen voor de devillbis blue en sindsdien is mijn ahi lager .
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring.

Pijn je tanden kan komen doordat het masker te veel op je bovenlip drukt

Antwoord op je overige vragen kan ik je niet goed geven,

Met vr groet

Henk

Re: cpap gehad + eerste nacht

13
dankjewel voor je bericht :)

Periodieke ademhaling stond ook op 1%, wat houdt dit eigenlijk in?

Apparaat is gloednieuw zou hij nu gelijk al de geest gegeven hebben lol... heb over 2 weken afspraak moet ik het apparaat meenemen, lezen ze het uit en passen ze zonodig aan.

Re: cpap gehad + eerste nacht

14
Geen Idee wat dat betekend,sinds de c pap therapie ben ik nog steeds blij dat het me lukt om zelf adem te halen :lol: :lol: ,de andere zaken zoals periodieke ademhaling en ahi waarde's etc hebben de overige forumleden vaak meer verstand van.

Nee betreft de dreamstation ,ik vertelde ook dat ervaringen persoonlijk zijn dus iedereen ervaart de therapie anders,niet te druk maken hoor (doe ik zelf nog wel steeds ) haha

Fijne dag

Re: cpap gehad + eerste nacht

17
nou aantal nachtjes verder.. op zich gaat het nog steeds wel redelijk.. al merk ik niet echt direct verschil in fitheid... wel trek in verkeerd eten pfff....ahi ging van 10 naar 19 en afgelopen nacht weer terug naar 11... verschilt dus behoorlijk...

over 2,5 week pas weer afspraak met leverancier dus tot die tijd even zien of het stabiel blijft.