Bipap draagbaar maken (accu?)

1
Dag allemaal!
Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheid om mijn bipap ook buitenshuis te gebruiken, zonder dat er een stopcontact in de buurt is.

Een soort oplaadbaar stopcontact, bestaat zoiets? Iemand tips waar ik naar zou kunnen kijken?

Ik kom zelf met een rondje googlen op zoiets: lifepower a2 draagbaar stopcontact
Maar ik heb geen idee of dat te gebruiken is hiervoor.

Re: Bipap draagbaar maken (accu?)

2
Eerste vraag is of je bipap ook op 12V (accu) spanning kan werken, dat maakt het wat eenvoudiger.
Kan de bipap op 12V zul je een kabel nodig hebben om hem op de accu aan te sluiten.
Kan de bipap alleen op 230V (o.i.d.) dan heb je ook nog een omvormer nodig.
Ik verwacht wel dat er ergens een combinatie accu met omvormer (inverter) te vinden zal zijn, alleen waar wet ik niet direkt (googelen).
Verder is het van belang te weten of de grootte en het gewicht van de accu erg van belang zijn.
Hoeveel dagen ga je hem zonder op te laden gebruiken?
En wat is het verbruik van de bipap en ga je deze met of zonder bevochtiger gebruiken.

Voor het gebruik op de motor heb ik een paar LiPo accu's gekocht die ik binnenkort in de praktijk ga testen i.c.m. een DreamStation zonder bevochtiger.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Bipap draagbaar maken (accu?)

3
ik heb nog even op google gezocht en kwam deze tegen:
https://www.conrad.nl/nl/goal-zero-1400 ... 59738.html
maximaal 80W, 14000mAh (14Ah).
Ter vergelijking: Met mijn 14Ah accu kon ik makkelijk 2 nachten doen (zonder bevochtiger), wel op 12V.

EDIT: ik zag net dat de uitgangsspanning van de zwaarste van de "Zero Goal" (100000mAh) 110V is. Handig om te weten of je bipap daar ook op werkt. Misschien zijn er ook die wel 230V afgeven.

Andere typen: even schrikken van de prijs.....
http://www.solarpod.nl/prijzen/
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten