Re: schoonmaakdoekjes masker

3
Pure geldklopperij, die doekjes.
Water met een scheut schoonmaakazijn en een microvezeldoekje van de Action doen de job prima.
Daarna leg ik het altijd nog even in een warm sopje met een fijnwasmiddel om de zure lucht van de azijn weg te halen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: schoonmaakdoekjes masker

4
Ik gebruik ouderwetse harde zeep (wel uit een zeepmolen, makkelijk en hygiënisch) en lauw water. Harde zeep is bij uitstek geschikt om de lichaamsvetten te verwijderen, is niet agressief en spoelt makkelijk weg.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: schoonmaakdoekjes masker

7
Gewoon afwasmiddel en lauw warm water.
Voor het masker dagelijks, het water reservoir dagelijks en de slang wekelijks.
Af en toe het reservoir met gewone azijn en lauw water tegen kalk aanslag en half uurtje laten staan en daarna weer uitspoelen met afwasmiddel en laten drogen. Dat werkt perfect. :wink:

Re: schoonmaakdoekjes masker

8
AnneliesG65 schreef: 25 aug 2020, 01:11 Maar ja of het allemaal waar is
Ik kan met zekerheid vertellen dat de opmerking over azijn onwaar is. Hele volksstammen gebruiken azijn. Het is niet mijn eerste keuze omdat ik niet tegen de geur kan. Ik gebruik liever citroenzuur, dat heeft geen geur en werkt 10x sneller dan azijn: https://imgur.com/a/VSksAxx
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: schoonmaakdoekjes masker

12
RuudJ schreef: 26 aug 2020, 09:20 PLP, wel een mooi gezicht. Tast het citroenzuur niet onderdelen van het bakje aan bij veelvuldig gebruik?
Nee, het is milder dan Ethaanzuur (CH3COOH, bekend van Azijn) en wordt verkocht als espresso machine ontkalker omdat het mild is voor de koperen pijpen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i