mijn eerste nachten met een apap

1
Hallo,
Ik lees met veel belangstelling de ervaringen van anderen en kon niet achterblijven om mijn eigen eerste nachten ook even te posten.
Even kort mijn historie: 1 jaar geleden helemaal op dus ziek gemeld en via huisarts, psycholoog, slaaponderzoek (AHI 16) een MRA beugel. Werkte niet en een ramp voor je kaak dus maandag eindelijk een apap gekregen van een zeer correcte dame van Vivisol.
Het gaat om een REsmart G II met bevochtiger en een Resmed Mirage FX neusmasker. Ingesteld op een aanlooptijd van 20 minuten waarna hij maximaal 9 begint te blazen.
Eerste nacht was natuurlijk een ramp en ik heb denk ik 3 keer een half uur gedommeld. Wel de hele nacht het masker opgehouden.
Afgelopen nacht in de herkansing en ik denk door een combinatie van moeheid met enige gewenning heb ik ongeveer 3 x 2 uur geslapen! Een onverwacht mooi resultaat zeker omdat ik uitlas dat mijn AHI op 0,1 was uitgekomen. Dat geeft de burger moed!
Ik werd om 5.50 uur wakker terwijl ik altijd om 5.30 opsta. (op mijn werk vroeg beginnen en op tijd naar huis)
Ik denk dus dat ik voor het eerst sinds jaren weer de wekker moet gaan zetten :D :D

Tot zover mijn ervaringen. Ik heb nu de slang aan een haak in het schuine plafond boven mijn hoofd aan elastiek hangen maar misschien ga ik wel een echte hengel voor de slang kopen. Is misschien toch beter en kost ook geen vermogen.
Tot de volgende post.
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: mijn eerste nachten met een apap

2
Hallo Tom,

Jouw cpap komt dus uit China en is afkomstig van BMC Medical. Er lopen momenteel nog rechtzaken van Resmed USA tegen de maker van deze cpap wegens patent inbreuk.

Het is goed te lezen dat deze voor jou al zo snel goed zijn werk doet. Gebruik je ook de bevochtiger?

Hoe is het geluidsniveau van dit toestel?

Ik zou zo zeggen ga zo door en probeer tot rust te komen, dat heb je wel nodig nu je weer werkt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: mijn eerste nachten met een apap

3
Hallo Ruud,
Interessant die rechtzaken. Ik neem wel aan dat het apparaat in principe goed is anders had Vivisol mij wel wat anders gegeven lijkt me.
Ja ik gebruik de bevochtiger, een apart kastje dat aan de apap geklikt wordt, die staat ingesteld op 2 (van de 5).
Het geluidsniveau is heel laag, een hele zachte zoem wat dus heel fijn is. Het geluid van de adem in het masker en de slang is eigenlijk luider. Ik denk ook nog over een slanghoes na omdat dit ook geluid schijnt te dempen maar wil niet alles tegelijk. Zachtjes aan dan breekt het lijntje niet...
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10