CPAP, accu en vakantie

1
Beste mensen,
Al enige tijd lees ik met interesse dit forum. Nu eindelijk maar eens geregistreerd, aangezien ik een vraag heb.
Begin september ga ik samen met mijn vriendin op reis naar Maleisië. Zowel heen- als terugvlucht zal een nachtvlucht zijn, waarbij ik mijn CPAP apparaat zal moeten gaan gebruiken (Philips Dreamstation).
Hierdoor heb ik me eens verdiept in te verkrijgen accu’s voor dit apparaat, aangezien de vliegtuigmaatschappij (KLM) hier geen oplossing voor heeft.
Ik schrok van de prijs!
Aangezien we niet jaarlijks zo’n reis gaan maken is mijn vraag of mensen hier weten of deze accu’s ook ergens te huur zijn?
Misschien heeft iemand van jullie nog een accu (oud?) liggen die nog 2 keer mee zou kunnen gaan?
Ik betaal er graag voor en ben uiteraard ook bereid deze op te halen en (evt) weer terug te brengen.
Andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom.
Ik lees oplossingen die enige technische kennis vereisen (zelf een accu in elkaar zetten), maar aangezien ik 2 linkerhanden heb gaat dit lastig worden….
Benieuwd naar jullie reactie, alvast bedankt!

Re: CPAP, accu en vakantie

2
Beste Maux,

Je stelt hier een hele moeilijke vraag omdat je waarschijnlijk geen accu mag meenemen en gebruiken tijdens de vlucht.
Ik heb hier geen ervaring mee, want ik heb nog nooit gevlogen.
Wat ik wel gelezen heb in dit forum is, dat sommige vliegmaatschappijen de mogelijkheid hebben om een cpap via een boordnet te gebruiken tijdens de vlucht en zo te kunnen slapen met jouw cpap.
Ik denk dat je, als je wat doorvraagt bij de KLM, misschien te weten kan komen of jij jouw cpap aan boord kan gebruiken.

Succes en houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: CPAP, accu en vakantie

3
Beste Ben,

Dank voor je bericht. Ik heb KLM al benaderd, en van hen kreeg ik onderstaand bericht...

Beste Maurice, bedankt voor je bericht! Wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie in september met ons naar Maleisië zullen vliegen. We begrijpen dat het vanwege je slaapapneu noodzakelijk is om je CPAP-apparaat mee te nemen, echter kan deze inderdaad niet aan de stroom worden aangesloten. Je dient hiervoor zelf een accu mee te nemen, deze zijn helaas niet aan boord beschikbaar.

Wanneer je zelf een accu kunt regelen, horen we dit graag van je zodat we de vereiste aanvraag in je boeking kunnen zetten. Zou je in dat geval jullie boekingscode willen sturen, alsmede het aantal Wh van de accu die je zult gebruiken? Alvast hartelijk bedankt daarvoor! We wensen jou uiteraard ook nog een hele fijne dag.

Re: CPAP, accu en vakantie

4
We begrijpen dat het vanwege je slaapapneu noodzakelijk is om je CPAP-apparaat mee te nemen, echter kan deze inderdaad niet aan de stroom worden aangesloten. Je dient hiervoor zelf een accu mee te nemen, deze zijn helaas niet aan boord beschikbaar.
Sorry, ik wist dus niet dat dit mogelijk was.
Een accu die je misschien zou kunnen meenemen, zou een loodgel accu kunnen zijn.
Misschien dat deze accu "UltraCell UGC20-12 Deep Cycle Gel accu (12V, 20000 mAh)" een oplossing kan zijn. De prijs van deze accu is € 48,50. Dit vermogen zou voldoende zijn om twee nachten ermee te kunnen slapen, met uitgeschakelde bevochtiger.
Maar met deze accu ben je er nog niet, want je moet jouw cpap er nog op aan kunnen sluiten.
Om daar iets van advies over te kunnen geven, zou je in een PB (persoonlijk bericht) mij de gegevens van jouw cpap (merk, type enz) en eventuele aansluitingen die je al hebt, naar mij kunnen sturen.

Houdoe,

Ben

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.