Opgelucht het is slaapapneu.

1
Hi,
Na half jaar constant duizelig (zweverig) en vermoeid te zijn en niet weten wat het kan zijn is er bij mij na een slaaptest in het ziekenhuis ook slaapapneu geconstateerd met een waarde van 45 interrupties per uur.

Eerste nacht met mijn airsense10 was wennen aan de manier van ademen door mijn neus en het kapje op mijn neus. Mijn mond/keel was droog. Heb dus een paar uur geslapen met een AHI van 0.6. Vannacht ging het stukken beter en heb de bevochtiger 2 tandjes hoger gezet en sliep als een blok met een AHI van 0.5.

Hoop nu dat ik van mijn duizeligheid afkom :)

Re: Opgelucht het is slaapapneu.

2
Hallo Alex,

Welkom in dit forum.
Heel goed dat je merkt dat jouw cpap goed werk doet en de AHI al zover heeft verlaagd.
Ik verwacht dat je vrij snel andere verbeteringen zal merken, waarbij hopelijk ook de duizeligheid zal verdwijnen.
Een van de eerste dingen die veranderen zijn het aantal keren dat je je bed uit moet om te gaan plassen.

Dat je nu al kan aflezen hoe de AHI is verminderd, kan je helpen om door te gaan met jouw cpap.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Opgelucht het is slaapapneu.

3
CoBen schreef:Hallo Alex,

Welkom in dit forum.
Heel goed dat je merkt dat jouw cpap goed werk doet en de AHI al zover heeft verlaagd.
Ik verwacht dat je vrij snel andere verbeteringen zal merken, waarbij hopelijk ook de duizeligheid zal verdwijnen.
Een van de eerste dingen die veranderen zijn het aantal keren dat je je bed uit moet om te gaan plassen.

Dat je nu al kan aflezen hoe de AHI is verminderd, kan je helpen om door te gaan met jouw cpap.

Houdoe,

Ben
Hi Ben,

Dank voor je bericht, ja laten we het hopen :-D
Ben benieuwd of er andere zijn die zoveel last hebben van vermoeidheid achter de ogen en het zweverige gevoel. Alsof je ieder moment kan flauwvallen.

Dank alvast!

Re: Opgelucht het is slaapapneu.

5
Hi Ruud

Dank voor je bericht.
Volgens mij heb ik een verwarmde slang (ik kan in het apparaat aangeven of het verwarmd moet worden en dan zie ik zo een verwarmingselementicoontje).
Heb er eigenlijk nu geen problemen mee, slaap als een blok met elke dag rond de 0.6AHI.

Alleen ben nog steeds kapot, vermoeid en duizelig (Vermoeide ogen en kans op flauwvallen icm transpireren soms).
Is dit normaal? En hoelang zou het moeten duren nav jullie ervaring voordat er ergens herstel begint te komen?

Groeten!

Alex

Re: Opgelucht het is slaapapneu.

6
Alex, als je een verwarmde slang zou hebben, moet je die zelf hebben aangeschaft. Op het moment dat de slang aan de achterzijde van de cpap aansluit, moet er op het display een melding verschijnen dat de Climate line slang is aangesloten.

Zie je dat?

https://www.vitalaire-winkel.nl/climate ... d-airsense

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar