Geen slaapmogelijkheid door ongunstige vlucht

1
Binnenkort ga ik een weekje op vakantie. Nu is de vlucht opeens vervroegd naar 3.30. Dat betekent dat we al rond 11 uur naar Schiphol moeten rijden. In de auto en in het vliegtuig kan ik mijn cpap apparaat niet gebruiken. De volgende ochtend komen we aan. Ik heb dan dus een hele nacht overgeslagen. Waarschijnlijk krijgen we in het hotel ook niet gelijk een kamer, pas in de middag. Ik maak me hier best wel zorgen over, zolang geen slaap....Heeft iemand tips hoe je hier mee om zou kunnen gaan?

Re: Geen slaapmogelijkheid door ongunstige vlucht

3
Ik heb in mijn zeemansleven heel veel lange vluchten gemaakt. (13 - 14 uur)
Slapen in het vliegtuig gaat best goed als je je stoel niet te ver achterover zet, wat bij een vakantievlucht geen probleem zal zijn ben ik bang.
Ik kwam altijd redelijk bij de pinken aan.
De problemen begonnen pas 's avonds in mijn bed: jet-lag.

Op een kortere vlucht zal je tijdens de vlucht best de kans krijgen om een uiltje te knappen.
Dan is het even doorzetten tot bedtijd, maar veel slechter dan dat je je thuis voelt na een slechte nacht zul je je niet gaan voelen.
Komt wel goed.
Niet teveel over piekeren, laat het op je af komen, dan heb je er ook minder last van.
En zo heb je veel meer tijd voor wat je echt moety doen: genieten van je vakantie.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Geen slaapmogelijkheid door ongunstige vlucht

6
Bettinaplat schreef:Probleem is dat ik altijd mijn cpap moet gebruiken, dus zonder apparaat mag ik niet inslapen, ook niet voor heel even. Ik had namelijk 78 stops....En in het vliegtuig kun je dus je apparaat niet gebruiken want je hebt geen stroom.
Ik moet ook altijd een CPAP gebruiken.
Maar wat niet gaat dat gaat niet.

Je hebt mijns inziens 3 keuzes:
-Een peperdure accu voor je CPAP aanschaffen.
-Niet op vliegvakantie gaan.
-Ter harte nemen wat Ruud en ik hier als suggestie aandragen.

Ik wist wel wat ik koos. :wink:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Geen slaapmogelijkheid door ongunstige vlucht

7
Bettinaplat,

Dus je mag niet meer zonder CPAP slapen? Bij mij is van de week een AHI van 90 geconstateerd en dat is al misschien ik weet niet hoe lang zo.
Ben al een tijdje vrijgezel nu en had niemand die me kon vertellen dat ik ademstops had.
De apneu kwam pas aan het licht toen de anesthesist een onderzoek hiervoor had aangevraagd ivm een komende gastric bypass operatie.