Re: van 93 stops naar 21 stops

23
Sorry Henk, EPR functie hoort bij de Resmed thuis. Jij hebt de Dreamstation van Philips. Daar zit een flex functie op.

Die functie zorgt ervoor dat de druk bij het uitademen verlaagd kan worden

Dit vergemakkelijkt het uitademen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: van 93 stops naar 21 stops

24
Hallo Ruud

Die flex -functie heb ik uitgeprobeerd en dat was voor mijn niet afdoende.
Ik weet ook nog niet of er een verband bestaat tussen de instelling van Flex- uitademen en Hypopneu.
Hypopneu is wel iets aparts heb ik gemerkt,echte antwoorden op mijn vragen krijg ik niet direct van mijn begeleidster.
Daarom ben ik via www. aan het uitzoeken hoe het nu eigenlijk zit met die Hypopneu.
Dat moet naar beneden en snel.Zuurstof tekort is heel gevaarlijk en ik weet niet hoelang ik daar al last van heb.

Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

29
Hallo lotgenoten,

Nu gaat het gebeuren.
Ik heb mijn Bipap apparaat opgehaald.
Ik heb nu AHI15.35 die bestaat uit : Obst 3.32. Centr 1.94 en Hypopneu 10.10
Dit moet de komende weken allemaal nog behoorlijk naar beneden .Ik ben benieuwd.
Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

32
Hallo lotgenoten,

Eerste nacht met Philips Bipap apparaat achter de rug.
Het is me 4,5 uur gelukt.Dit is werkelijk een toverdoos.Na een half uurtje met het masker op, op de rand van mijn bed was dit apparaat mijn de baas met het ademhalen.Het was een gevoel of mijn ademhaling ge reset werd.
Als je niet in staat bent om je volledig aan dit apparaat over te geven, kan je deze therapie wel vergeten.
Ik ben fris wakker geworden en moest dit even kwijt.
Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

33
Hallo Lotgenoten,

Vandaag was het zover ,ik zou de gegevens nu gaan uitlezen met SleepyHead. Maar dat lukte niet.
Na een uurje of wat, alles van de PC af en opnieuw geïnstalleerd geen resultaat [aberaber]
Mijn nieuw apparaat, Philips Respironics. DreamStation Bipap.avaps werd niet herkend.( ook volgens het SleepyHead bericht )
Ik weet dus niet veel meer dan dat ik nu een AHI 9,5 heb. Hoe dit is samengesteld weet ik niet.
Waarschijnlijk zijn de meeste AHI hypapneu,s.Ik ga nu aan mijn begeleidster vragen of de druk iets omhoog mag,(van 10 naar 12).
Groet Henk.

Re: van 93 stops naar 21 stops

34
Hallo Lotgenoten,

Laatste Update.
HAi is nu 12.3 dat wil zeggen : OA 2.6 . --- CA 1.4 en ....Hypopneu 8.3.

Ik denk dat ik binnen 100 dagen na aanvang HAi 93, op een aanvaardbaar niveau kan komen . Maar het moet wel meezitten.
Nog 19 dagen te gaan.
Mijn BIPAP werkt prima, maar Sp02 is nog veel te laag.
Weet iemand of SleepyHead v1.0.0-Beta-2 de laatste uitgave is ? Ik kan de gegevens van mijn Philips Respironics DreamStation BIPAP AVAPS niet binnen halen.

Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

35
Henk is inderdaad de laatste versie tot nu toe. Een normale cpap / apap Dreamstation kan wel worden uitgelezen.

Een bipap van Dreamstation of de Resmed Aircurve CS 10 PaceWave kan problemen geven.

Waarschijnlijk komt dit doordat deze later zijn gekomen dan de versie van SleepyHead. Mark Watkins in Australië werkt onregelmatig aan zijn SleepyHead software en is zelf ook Apneu patiënt.

Dus misschien in een later stadium.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: van 93 stops naar 21 stops

36
Hallo Ruud,

Wat een vreemde Apneu wereld.
De ontwerper van SleepyHead is ziek, hij werkt zijn programma niet meer bij via Updates. Zie ; .apneaBoard.com (USA) . Philips bracht apparaten op de mark die de gebruiker niet kan uitlezen (geen uitlees programma,s leverbaar )
De Nederlandse leveranciers ( ik heb er 4 gebeld ) van cpap,s ,verwijzen naar SleepyHead sofware.(niet goedgekeurd ) en maken zich er dan vanaf met een k... smoes.
Vermoedelijk gebruiken vele Honderdduizenden lotgenoten, in haast alle landen van de wereld, SleepyHead en terecht.
Deze ontwikkeling is net zo gevaarlijk als de Bitcoins . Alleen als het fout gaat met dit prachtige programma treft het wel de " zieke" mensen.
Als ik zou moeten betalen voor SleepyHead zou ik dat ook doen.

Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

37
Hallo Lotgenoten,

Mijn verzoek om de druk van 10/7 naar 12/7 te verhogen is afgewezen door mijn begeleidster.
Ze heeft op kort termijn een afspraak gemaakt met een longarts......
Daar gaat mijn hoop .
Mij AHI lopen langzaam op,ook met de Bipap.

Groet Henk

Re: van 93 stops naar 21 stops

40
Henk, bij een apap raden we aan om het verschil tussen minimum en maximum druk niet groter dan 3 cmh2o te maken.

Reden, je kunt sneller last krijgen van de wisseling van de druk instelling.

Bij een bipap ligt dit anders. Daar regelt de Ipap en epap instelling de ademhaling. Daar is ook een tijdsfactor van belang. De bedoeling is dat je ademhaling geregeld wordt tussen zo 12 tot 20 ademhalingen per minuut. De bipap doet dat.

Dus hier regelt de druk instelling samen met een tijdinstelling de ademhaling.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar