Aanlooptijd en ademstops

1
Mijn aanlooptijd stond op 20 minuten maar dan wetd ik ongeveer 6 a 7 x per nacht wakker. Nu heb ik de aanlooptijd op 45 minuten gezet en omdat ik dan schojnbaar dieper in slaap kom word ik nog maar 2 x per nacht wakker. De ademstops staan smorgens onder de 2.
Nu mijn vraag; gaat het apparaat pas meten na de aanlooptijd? Of heb ik ook met de lage druk weinig ademstops.
Ik heb de resmed airsense 10 en kwam van gemiddeld 37 stops.

Re: Aanlooptijd en ademstops

2
Welkom Marion,

Ik lees veel uit voor de ApneuVereniging en zie dan vaak dat er tijdens de aanlooptijd van 4 cmh2o naar de meestal vast ingestelde druk er geen apneus of hypopneus worden getoond. Dat wil dus niet zeggen dat deze er dan ook niet zijn. Meestal is er bij het begin, soms 1 of helemaal geen Apneu of hypopneus aanwezig. Vaak later in de nacht, soms tijdens de remslaap (droomslaap) wel. Dit komt dan door het onrustige ademhalen tijdens de droom.

Heb je de aanlooptijd op auto stand al eens geprobeerd? Dan gaat de druk pas omhoog als de cpap meet dat de ademhaling constant is, meestal als je in slaap bent gevallen. Zo kun je de aanlooptijd wat verkorten. Kwestie van uitproberen of het bevalt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar