Oorpijn

1
Ik gebruik nu een week het mra. Na 2 dagen stond mijn onderkaak al iets naar voren. Eerder stonden mijn voortanden over mijn ondertanden, maar nu staan ze op elkaar. Daarnaast heb ik constant oorpijn, maar vooral met kauwen. Ook snurk ik nog steeds. Het mra moet ook nog verder afgesteld worden, staat nu in een neutrale stand. Ik heb wel het idee dat ik beter slaap en hoef 's nachts niet meer te plassen. Iemand ervaring met deze klachten?

Re: Oorpijn

2
Ik heb geen persoonlijke ervaring met een MRA, maar ik heb wel gelezen dat oorpijn te verklaren is door de spanning op het kaakgewricht (zit bij de oren). Tandenknarsen leidt om vergelijkbare reden bijvoorbeeld ook tot "oorpijn." Trek wel vroeg aan de bel bij uw arts, want ik heb elders op dit forum gelezen dat sommige mensen blijvende kaakproblemen hebben overgehouden.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Oorpijn

3
Hallo

Bij de start van de MRA therapie moet je lichaam wennen aan de spanning die er op je gezicht / kaak spieren komen te staan, dit kan tot pijnklachten leiden. In de ochtend is het belangrijk om de bijt / kaak oefening te doen zodat de kaak weer in positie komt en pijnklachten worden vermindert. Als de klachten toe blijven nemen neem dan kontakt op met je leverancier van de MRA beugel voor advies.

Goed blijven oefenen en S6 met je therapie

Re: Oorpijn

4
Heb mra sinds 1 jaar maar na 6 weken last van kaakgewricht en steeds erger naar oorpijn deze is na 3 dagen zonder mra verminderd voor de helft?De zijkant van oor heel gevoelig tot stekende pijn .Ga terug naar cpap.

Re: Oorpijn

7
Dan is er slechts één oplossing, terug naar de kno arts die de MRA-beugel heeft voorgeschreven en aangeven dat je klachten hebt gekregen en dat je hierdoor genoodzaakt bent om over te stappen op een cpap therapie.

Verder gaan op deze wijze heeft mijn inziens geen zin omdat je nu een weerstand gaat krijgen om deze mra beugel te gaan gebruiken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar