Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

21
Hallo Pearl, jij ook welkom terug hoor. Het is leuk om weer eens wat te horen van de 'oude' garde die het nest nog niet hebben vergeten.

Die warmte is inderdaad niet prettig maar die overleven we ook nog wel buiten onze Ademstops om toch?

Leuk om weer wat van je te horen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

22
Hoi Pearl,

Wat leuk om jou hier weer tegen te komen! Dat is lang geleden en ja, we hebben in onze beginperiode veel steun aan elkaar gehad. :D
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom ik een apap heb gekregen. Ze hebben de instellingen altijd zo gelaten maar ondanks dat ik er jaren goed mee heb geslapen, is dat nu toch omgeslagen. Ik merkte het op het laatst al bij de S9 maar kon mijn vinger er niet op leggen. Ik dacht altijd dat het door mijn masker kwam die opeens niet goed meer zat, maar ik ben er inmiddels achter dat dat (hoogstwaarschijnlijk) komt op het moment dat de maximale druk wordt geblazen. En met de s10 lijkt dit nog veel erger. Dan zet ik 'm even uit en weer aan zodat de druk weer begint bij 5 maar ja, zo blijf je aan de gang. Ik heb een afspraak staan bij Vitalair en waarschijnlijk gaan ze de druk verlagen naar 8 en instellen als vaste druk. Ik laat weten hoe het is gegaan.

En wat balen zeg dat je ahi omhoog gaat en je zo'n last hebt van de warmte. Bij ons in huis was het 30 graden en in de slaapkamers ver daar boven (plat dak, kamer op het zuiden en aan de zonkant) dus jaren geleden voor de slaapkamer een mobiele airco in de aanbieding gekocht en dat werkt echt fantastisch. Paar uur voor het slapen gaan aanzetten en je slaapt prima. Ok, we hebben dan ook de plafondventilator aan en dat scheelt een hoop. Nu zijn ze overal uitverkocht, maar misschien is het ook iets voor jou :D Ik hoop dat, nu het weer ietsje koeler wordt, je ahi weer omlaag gaat.

En ik weet niet of ik Sleepyhead ga gebruiken. Tot nu toe houd ik het bij de info die ik elke dag van mijn display af kan lezen. Alle grafieken en tabellen die je in zo'n proframma tegenkomt....ik kom er geen wijs uit :oops:

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

23
Simba, het klopt dat de Resmed AirSense 10 in apap stand altijd vrijwel het maximum opzoekt en daar vlak onder blijft gedurende de tijd dat deze aanstaat. Resmed heeft dit ook aan mij toegegeven.

In cpap stand laten zetten is dan ook vaak de oplossing.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

25
Net terug van mijn afspraak bij Vitalair. Mijn gegevens zijn uitgelezen en hij was er geen voorstander van om de maximale druk weer te verlagen. Volgens de uitgelezen gegevens zou ik die maximale druk toch nodig hebben. Als dit lager wordt gezet dan zou ik meer gaan snurken (komt nu niet veel voor maar vannacht had ik blijkbaar een licht snurkmomentje) en meer ademstops krijgen.
Hij heeft nu, en ik hoop dat ik het goed uit kan leggen omdat ik er werkelijk weinig van snap :oops:,het moment waarop die pap direct hard gaat blazen zo aangepast dat hij dit minder hard doet. In die zin dat hij bij een dreigende blokkade niet direct de maximale druk blaast/zoekt. De druk is niet lager maar het duurt langer voordat hij direct naar maximaal gaat. Had volgens hem niets te maken met aanlooptijd, wat ik dus dacht.
En dan voel ik me echt zo suf dat ik niet goed beslagen ten ijs kom omdat ik het proces niet snap en al die grafieken en getallen me niks zeggen. En dat komt denk ik ook doordat ik, toen ik mijn pap zeven jaar geleden kreeg, snel gewend was en er goed mee kon slapen. Mijn ahi's waren, en zijn, onder de 1.0. Mij is destijds verteld dat alles onder de 5 perfect was. Ik heb dat geaccepteerd en me er verder niet in verdiept. :oops:
Ik moet nu even aankijken hoe dit bevalt. Bevalt het niet dan gaat hij alsnog kijken of een lagere druk toch wenselijk is. Overigens blijft hij als apap ingesteld, omdat dat bij mij noodzakelijk zou zijn. Ik ben benieuwd vannacht. Wordt vervolgd.

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

26
Simba schreef:Hij heeft nu, en ik hoop dat ik het goed uit kan leggen omdat ik er werkelijk weinig van snap ,het moment waarop die pap direct hard gaat blazen zo aangepast dat hij dit minder hard doet. In die zin dat hij bij een dreigende blokkade niet direct de maximale druk blaast/zoekt. De druk is niet lager maar het duurt langer voordat hij direct naar maximaal gaat.
Dit kan maar een ding betekenen. De Airsense is overgeschakeld van de "normale/mannenstand" naar de "vrouwenstand" (Airsense 10 For Her).

A gender-specific algorithm
The pioneering new algorithm used in the AirSense 10 AutoSet for Her works by increasing sensitivity to flow limitation and optimizing the response to these events. By responding to each flow-limited breath, the algorithm helps provide comfortable therapy for women.

https://www.resmed.com/us/en/consumer/p ... r-her.html
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

30
Ruud J, schreef:Heb je de witte uitvoering dan? Volgens mij is dat de Resmed AirSense 10 for Her. De zwarte is for Him of ze moeten tegenwoordig gecombineerd zijn
Dat klopt. In nieuwere modellen is de software gelijk, alleen de behuizing is anders.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Help! Ik slaap geen nacht meer door

31
We zijn nu twee weken verder en ik moet zeggen....ik slaap steeds beter en slaap nu bijna elke nacht door! Een paar dagen geleden heb ik zelfs 11 uur geslapen! Nou, dat is in geen jaren gebeurd. Heb amper nog last van lekkages en het apparaat hoor ik ook bijna niet meer dus hier zit een heel blij ei :P