Operatie en apneu

1
Volgende week word ik voor de tweede keer aan een nekhernia geopereerd. Mijn resmed gaat natuurlijk mee en de behandelaars in het ziekenhuis zijn op de hoogte. Ik kreeg na mijn vorige 3 operaties zuurstof toegediend. Hoe gaat dat icm een cpap neusmasker? Kan dat samen?

Re: Operatie en apneu

2
Dat hangt af van het type neusmasker dat u gebruikt. Sommige neusmaskers zoals de ResMed Mirage Micro hebben poortjes waardoor een zuurstofslangetje naar binnen kan. Ook kan de zuurstof via een tussenstuk bij de machine en de slang aan de luchtstroom worden toegevoegd. U kunt dit het beste overleggen met het operatieteam.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Operatie en apneu

4
In het ziekenhuis hebben ze een tussenstukje die zij tussen je slang en masker of cpap zetten. Hierdoor kunnen ze zuurstof geven.
Helaas is mijn ervaring dat dit niet gebeurd en je rechtstreeks de zuurstof krijg en de cpap niet opgezet wordt. Bespreek dit dus vooraf erg goed met het team.

Re: Operatie en apneu

5
Ik heb contact gehad met VitalAire, ik krijg het tussenstuk toegestuurd. Als het goed is heb ik dat voor maandag binnen. Ik hoop dat er op een goede manier gebruik van gemaakt kan worden in het ziekenhuis. Bedankt voor het advies.