Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

23
Mijn vrouw en ik hadden de Booster vorige week zondag gekregen in IJmuiden. Beiden Moderna gekregen. Mijn vrouw had sowieso al Pfizer gehad en ikzelf AstraZenica . Gevolgen van Moderna? Licht pijnlijke plek op de plek van de injectie, op tweede en derde dag lymfeklieren gevoelig in de oksel van de desbetreffende arm. Verder eigenlijk geen echte klachten, misschien lichte hoofdpijn, Dat was alles.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

25
Zo.... De booster zit er in.
Gistermiddag gehaald, het welbekende prikplekje en voor mij tot nu toe geen klachten.
Echtgenote heeft het wat koud en kan moeilijk op gang komen, voor de rest gaat het wel.
Wel was er afgelopen avond weer zo'n gezellige hout stoker waarvan de rook richting ons slaapkamerraam is getrokken.
gevolg, stinkende slaapkamer en het gevoel dat de ingang van de ASV een verlengstuk van de kachelpijp is.
Vanmorgen, slang en masker maar even in een sopje gehad en een nieuw filtertje er in.
Maar even in de gaten houden en eventueel de ramen maar eerder dicht.
(eigenlijk hoort dit in het klaagtopic, excuus daarvoor)
Goed geslapen, dat weer wel :relieved:

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

27
Menno M. schreef: Het Grote Genieten (denk hier cynisch toontje) begon bij mij zo'n 7-8 uurtjes na de injectie.
Wat zit er een verschil in, zelf heb ik nergens last van.
Mijn vrouw echter ligt al vanaf drie uur op de bank.
Verschijnselen:
Het koud hebben, spierpijn, hoofdpijn, pijnlijke schouders en ook de benen worden niet ontzien.
Vroeg op bed gegaan uiteraard, het zal zijn tijd moeten hebben. Hopelijk morgen na de nodige paracetamol's weer wat opgeknapt.

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

30
Even na enen gaan liggen en het was gelijk 'lights out'.
Kwart voor tien gingen de lampjes weer aan en het stuk daartussen volledig kwijt.
Geen plasstops.
Geen gevechten met slang of masker.
Voor mijn gevoel heb ik mezelf niet eens omgedraaid, maar ik werd wakker op mijn andere zij, dus dat moet wel.
Ik moet vaker Oud en Nieuw vieren want ik ben zelden zo fris wakker geworden.

Alleen vraag ik me af of ik mijn CPAP wel aangezet heb.
Een AHI van 28,7....
Ik weet dat alcohol invloed heeft, maar of dit nu kan komen van 2 glaasjes witte bubbelwijn waag ik te betwijfelen.

Bij dezen neem ik wel de gelegenheid ten baat iedereen een fijn nieuw jaartje te wensen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

31
Afgelopen avond bij familie gezeten.
Terugweg om een uur of half twee dachten we een mooie rustige sluiproute te rijden.
Echter op een hoek aan de straatkant een auto in lichterlaaie. Ik denk dat er een meter of vier vijf tussen ons zat.
De hitte was nog fel door het autoruit te voelen, was blij dat ik er langs was.
Overigens verder rustig verlopen bij ons, zelf geen alcohol gehad (was Bob). Een lange nacht gehad, nu maar bijkomen met koffie.
Iedereen een beter Nieuwjaar toegewenst.

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

32
Om twee uur naar bed gegaan, drie rode wijntjes, 8h22 weer op. AHI 0,0. Mijn jaargemiddelde 2020 AHI was 2,4 en in 2021 1,01 per uur. Dus de aanschaf van Bipap-ASV heeft resultaat gehad. Ook de diepe - en rem slaap zijn qua tijd toegenomen en de slaap wordt ook beter.

Geen spijt van de aanschaf.

Ook geen spijt van het volgende:

Vanaf vandaag, 01-01-2022, is voor mij 'moeten werken' gewijzigd in 'mogen werken'.
Met nog 33 maanden te gaan, tot aan mijn mijn officiële AOW-datum, gaat vanaf nu mijn "Vervroegd Pensioen" in.
Met nog méér plezier zal ik mijn Vrijwilligerswerk bij de ApneuVereniging voortzetten.
Ik wens jullie allemaal de Beste Wensen voor het Jaar 2022 toe!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

33
Doorsnee genomen slaap ik het laatste jaar beter dan ooit. Ik haal met regelmaat de 7,5 uur, maar 8, 9 of zelfs 10 uur komt ook voor. De grootste factor hierin is waarschijnlijk de antidepressiva die ik sinds mijn burn out gebruik. Ik gebruik maar heel weinig, maar het voelt letterlijk alsof ik vanuit een bewolkte dag de zon in ben gestapt. Meer rust, minder stress, productiever en blijer. En ik slaap beter. Al met al heeft 2020 mij veel goeds gebracht.

Ik hoop op een nog beter 2021, niet alleen voor mezelf, maar voor jullie allemaal
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

34
Van die pilletjes raak je kennelijk ook besef van tijd een beetje kwijt, Agnes.
Veel geluk gewenst in 2021, de rest van de wereld gaat eens kijken wat 2022 gaat brengen.😁

Ondertussen ben ik bezig mijn migraineaanval tgv het verstoorde slaapritme te verwerken.
De koppijn is inmiddels over gegaan in een zeurderig gevoel.
Nu de kater nog doorstaan
Laatst gewijzigd door Menno M. op 02 jan 2022, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het lekker geslapen, slecht geslapen topic.

39
:')
Tja, dat heb je als je ouder wordt hè :grin:

Mijn kleinzoon zei het laatst al: hij luisterde heel goed, dus ik maakte hem een complimentje en zei dat ik daar blij van werd. Zijn antwooord: "ik maak graag oude mensen blij". Hij is vijf.
Mijn eigen schuld hoor, ik zeg ook tegen hem dat hij niet zo hard moet steppen, want dat oma hem niet bij houdt, oma is oud....
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP