Kampioen moe

1
Ik slaap nu bijna een maand met mijn slurf. 2 of 3 slechte nachten gehad verder vanaf het begin altijd met masker op. Mijn AHI zijn van ruim 30 naar ca 3 gedaald. Al met al geweldig nieuws vind ik. De consulente van Vivisol was lyrisch over mijn trouw en resultaten. Ik ben zelf ook wel een beetje trots.

Blijft nog één ding knagen. Vrijdag heb ik de auto op een relatief korte rit (45 min) weer langs de kant moeten zetten omdat ik mijn ogen niet open kon houden. Nog steeds in het einde van de week ben ik doodop en kan ik nauwelijks wakker blijven op mijn werk of in het weekend thuis. Na het weekend bijslapen gaat het weer een paar dagen goed. Kort en goed heb ik ondanks de zeer succesvolle therapie nog weinig effect gemerkt.

Mijn geheugen is wel beter geworden, dat dan wel weer.

Verwacht ik teveel dat ik na 4 weken minder moe wil zijn?
Ap, Neu, Mies...........

Re: Kampioen moe

2
Ja, inderdaad.
Je verwacht te veel.
Je lichaam is balans aan het zoeken.

Voorheen hield je jezelf op de been met emmers adrenaline.
Dat valt nu opeens weg.
Je bent aan het afkicken, en dat moet je heel letterlijk nemen.

Dus gewoon toegeven aan de dutjes.
Komt goed.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Kampioen moe

4
Dat verschilt enorm per persoon. De een merkt al veel verschil na twee weken, de ander heeft twee maanden nodig, weer een ander misschien wel twee jaar.
Je kunt ongeveer drie jaar lang verbetering verwachten, de schade die dan resteert, zal waarschijnlijk blijven.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP