Hogere AHI bij nieuw masker?

1
Ik heb sinds 2 dagen een nieuw masker, neusdoppen resmed airfit p10... maar nu zijn de gebeurt.p/u 6 i.p.v. onder de 1 met het neusmasker mirage fx. Is dit omdat je moet wennen aan het nieuwe masker? Of is het verstandig als het over een week nog is de verpleegkundige te bellen? Heb trouwens resmed airsense 10, druk op 6 , EPR op stand 2, bevochtiger op stand 4.

modedit RM: titel ter verduidelijking aangepast

Re: Hogere gebeurt.p/u bij nieuw masker?

2
Irina, hoe gaat het ademen met neusdoppen? Ik weet niet welke maat doppen je gebruikt en of je de Airfit P10 voor Him of voor Her gebruikt? For Her is Roze/grijze band met maatdoppen XS-S-M en For Him is Blauw/grijze band met maatdoppen S-M-L.

Misschien een maat grotere doppen uitproberen? Als je te weinig lucht ervaart, ga je meestal bij ademen via de mond. Gebruik je ook de Aanlooptijd of is deze uitgeschakeld?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hogere AHI bij nieuw masker?

4
Zie het nog even aan. Normaal gaat de ahi bij neusdoppen masker tov neusmasker omlaag. Je kunt dit dan later bespreken, wellicht de druk iets hoger instellen. Zie je in het slaaprapport de totale ahi en de totale cai staan en de ai?

Kun je die gegevens even hier vermelden ?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Hogere AHI bij nieuw masker?

5
Is het neusdoppenmasker wel ingesteld op je Resmed. De instelling moet zijn kussentjes in plaats van neus.
Verder is mijn ervaring dat je toch wel een poosje moet wennen aan het nieuwe masker. Geef het even de tijd en bekommer je even niet om de AHI. Kijk hoe je 's morgens opstaat: fit, verkwikt, vermoeid of uitgeput. Houd even bij hoe je je overdag voelt. Als je na een week of een maand dan nog eens naar de week- of maandscores kijkt en de AHI is nog boven de 5, trek dan aan de bel.
Succes met dit mooie masker en probeer eraan te wennen.

PS kijk nog even in de handleiding hoe je het masker moet plaatsen

De link
https://www.resmed.com/epn/dam/document ... pn_dut.pdf

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Hogere AHI bij nieuw masker?

6
MarBle1948 schreef: 26 nov 2019, 19:06 Is het neusdoppenmasker wel ingesteld op je Resmed. De instelling moet zijn kussentjes in plaats van neus.
Dat zal niets uitmaken omdat deze instelling alleen de lekkage-statistieken beinvloedt
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i