Problemen met condens

1
Inmiddels aan de cpap, Philips Dreamstation met neusmasker Resmed Mirage FX for her.
Het is wel wennen hoor.
1e nacht regelmatig gevoel gehad te stikken en niet heel lang volgehouden, geen bevochtiging(instelling stond niet goed)
2e nacht iets beter, de uitademdruk flex lager gezet, dat ging al wat beter.En voorverwarmd.
3e nacht weer iets beter, 4 1/2 uur volgehouden! Toen werd ik wakker van waterdruppels op mijn gezicht.
Veel condens in de slang. Maar een ahi van 1,1!Nu maar eens nadenken over de aanschaf van een verwarmde slang en..... hoe krijg ik al die condens er uit.
En een beetje puzzelen met de instellingen.
We zijn hoop ik op de goede weg.

modedit RM: onderwerp gesplitst en verplaatst, titel aangepast

Re: Nieuw maar met weinig kennis over osas - uitleg over slaaprapport

2
De Mirage FX staat bij mij altijd onder verdenking omdat deze bij mij op de neus druk uitoefende en zodoende mijn neus ondoorgankelijk maakte. Wellicht een idee om een neuskussenmasker (P10) of iets als een Dreamwear te overwegen?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nieuw maar met weinig kennis over osas - uitleg over slaaprapport

3
Jww, in het medisch menu heb je de instelling die heet humifidication, deze kan op de stand Adaptive staan of op de stand Fixed. In de stand fixed kan de Dreamstation veel water geven en in de stand Adaptive houd de Dreamstation rekening met de omgevingsfactoren. Dus controleer dat even.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nieuw maar met weinig kennis over osas - uitleg over slaaprapport

5
Jww, een reden des te meer om die HT15 verwarmde slang nu eens snel aan te schaffen. Zeker nu het buiten niet meer Warmer, maar kouder gaat worden. Kijk even op het internet bij de Philips webwinkel of bij andere leveranciers. De prijs kan dan liggen tussen €60 en hoger.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: problemen met condens

7
Inderdaad een stuk beter met verwarmde slang.
Alleen kreeg ik nu hoofdpijn en klinkt het nu als een brommer die voor het stoplicht staat en steeds even gas geeft ( wel zachter natuurlijk) .
Vervelend geluid om bij te slapen.
Iemand een idee?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk