Heeft u problemen met de band waar de SPT in wordt gedragen?

1
In de Besloten Facebook groep op het account van de ApneuVereniging zijn er mensen die problemen ervaren met de band waarin de Slaap Positie Trainer wordt gedragen. Deze band blijkt namelijk vaak los te schieten tijdens de slaapt, terwijl men draait. Het blijkt dat de haak die in een lus wordt gehaakt, los schiet. (Lunoa) Bij de Nightbalance (model voor de Lunoa) laat het klittenband los tijdens het draaien. Het betreft de NightBalance en de Lunoa, voorheen van de firma NightBalance nu behorende bij het bedrijf Philips.

Hebben jullie, forumleden en niet forumleden die de spt gebruiken, dezelfde ervaring opgedaan of valt het mee?

Hoe hebben jullie dit eventueel opgelost?

Ik heb het probleem voorgelegd aan een medewerker van NightBalance/Philips en dit gaf hij aan als antwoord:

"Bedankt voor het doorgeven.
Zijn er meer details beschikbaar over deze klacht?
Gaat het om de zwarte haak die in de lus naast het vakje voorop de band gaat? Of gaat het om het verlengstuk?
Meneer/mevrouw zou kunnen proberen om de band wat strakker te spannen, of juist iets losser te dragen, om te kijken of dit een beter effect heeft?
Het is voor mij de eerste keer dat ik hier iemand over hoor, ik weet ook niet of er meer mensen hier last van hebben.
Als deze tips niet werken, dan adviseer ik om contact op te nemen met de leverancier, en kijken of ze nog een ander type band beschikbaar hebben voor de patiënt. We lanceren deze maand een nieuwe generatie van NightBalance (onder het merk van Philips), waarbij een nieuw type band wordt geleverd. Deze band is in principe ook te gebruiken met een Lunoa sensor."
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar