Heel veel vocht in verwarmde slang en benauwd bij gebruik

1
Hallo
Ik heb sinds 2 dagen een verwarmde slang op de resmed airsense 10.
Nu zit de slang en ook de waterbak in de ochtend helemaal vol met condens. Als ik met de slang schud dan loopt het water eruit.
De instelling staat op automatisch.
Ik snap de hoeveelheid vocht totaal niet.

Daarnaast wordt ik in de nacht wakker omdat ik het benauwd heb. De druk is ongewijzigd op 4.

Iemand tips? Bedankt alvast

Re: Heel veel vocht in verwarmde slang en benauwd bij gebruik

2
Ik heb dit probleem in het begin ook gehad, de verpleegkundige heeft toen iets veranderd in het menu. Ik heb toen een tijdje handmatig de temperatuur en vochtigheid geregeld maar sinds een week of 6 op de auto stand zonder probleem. Ik denk dat de leverancier of verpleegkundige dit wel op kan lossen in ieder geval.
Resmed autoset 10, bevochtiger, verwarmde slang. Start AHI 66, Resmed P30i, F&P Brevida, F&P Simplus, Philips Dreamwear Full Face

Re: Heel veel vocht in verwarmde slang en benauwd bij gebruik

4
Kasp schreef:Hallo

Nu zit de slang en ook de waterbak in de ochtend helemaal vol met condens. Als ik met de slang schud dan loopt het water eruit.
De instelling staat op automatisch.
Ik snap de hoeveelheid vocht totaal niet.

Daarnaast wordt ik in de nacht wakker omdat ik het benauwd heb. De druk is ongewijzigd op 4.

Iemand tips? Bedankt alvast
Vocht in de slang is een vervelend probleem. Door de verwarmde slang op 20-21 graden te zetten en de bevochtiger op 1-2, zul je geen condens meer hebben. Benauwdheid komt vaak voor bij een te hoge slangtemperatuur. Meestal heb je bij een verlaagde temperatuur en bevochtiging geen benauwdheid en droge mond meer, mits je met een gesloten mond slaapt. Mocht dat niet het geval zijn kan een FF-masker of een neus(doppen)masker met een kinband een oplossing zijn. Maar bij een druk van 4 hoeft het geen probleem te zijn. Ga in overleg met je leverancier of slaapcentrum en leg het probleem voor.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk