Geluid door masker.

1
Ik heb sinds 5 dagen nu de Phillips dreamstation Cpap. Ik gebruik hem zonder bevochtiger. Ik hoor het apparaat zelf helemaal niet maar begin mij te storen aan het windgeluid rond mijn masker. Ik gebruik de Opus (Fisher & Paykel) als masker. Hiervoor had ik 6 jaar de cpap van Fisher & Paykel. Ik hoor mijn in en uitademen versterkt maar ook de wind door de slang. Dit hoorde ik voorheen bij mijn vorige cpap niet. Ik had voorheen een AHI van 0,7 en begon bij de phillips 5 dagen geleden met 2,4 maar zat afgelopen nacht op 1,2. Ik ben op zich best tevreden maar ben bang dat ik mij steeds meer ga storen aan het geluid. Ik word als ik niet te diep slaap erg snel wakker hierdoor.

Zijn ervaringen met het masker van phillips dat er normaal bij hoort?
Ik hoor het graag.
Groet Jan Bomers

modedit RM: onderwerp verplaatst naar juiste rubriek

Re: Geluid door masker.

2
Beste Rainking,

Mogelijk komt dit extra geluid doordat het apparaat is ingesteld met de cflex aan. Hierdoor verlaagt de cpap zijn druk bij uitademing maar moet de motor steeds schakelen tussen harder en zachter draaien waardoor er meer geluid kan zijn.

De icon is tevens een van de stilste apparaten.

Mocht het zo zijn dat je het met de instellingen van de Dreamstation niet op orde krijgt kun je de leverancier altijd vragen om opnieuw een Icon te plaatsen

S6 ermee

Re: Geluid door masker.

4
Hallo Jan, wat ook een verschil kan uitmaken, is de diameter van de slang. Waarschijnlijk heb je nu een slang met een kleinere diameter dan de slang van de icon. Als je die slang nog hebt, dan zou je die eens kunnen proberen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Geluid door masker.

5
Dank je wel Ruud, ik zal nog eens naar de slang kijken maar volgens mij zijn die even dik. Ik heb vannacht heerlijk geslapen en veel minder geluid nu. Kan hem nog wel wat horen maar ben er nu misschien ook te veel op gefocust. AHI zat nu op 1,1 volgens mij mag ik niet klagen :blush: .

Re: Geluid door masker.

7
Goede morgen
Ik heb 3 dagen geleden toch maar eens de bevochtiger aangesloten. Heel bijzonder maar hij is nu net zo stil als de Icon. Ik ging wel naar een AHI van 3,3 maar deze was afgelopen nacht weer gezakt naar 0,8. Ben blij dat ik even doorgezet heb maar ook zeker blij dat hij nauwelijks nog geluid maakt. Ik hoop uiteraard dat dit allemaal zo blijft. :yum: :yum: :yum: