Hernieuwd slaaponderzoek

1
Zojuist terug van het slaapcentrum , ben er geweest ivm vreemde waarden die af te lezen waren van mijn resmed S10

Ik heb dit apparaat zo'n maand en de eerste 2 weken waren perfect .

Daarna schoot AI omhoog en zit nu op een gemiddelde van 10+

Het bleek inderdaad centraal te zijn , nu maar hopen dat ik geen hart problemen heb .

Over paar weken slaapopname en dan maar kijken wat wat is .

Voel me ouderwets brak nah ja zal me wel weer te druk maken .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

2
Hoi Robin ... er kan sprake zijn van treatment emergent centraal sleep apnea.. ofwel cpap induced csa... tik maar in op Google... geeft je wellicht wat voorkennis voor als je de uitslag gaat bespreken! En Was er naar aanleiding van je eerdere onderzoek iets gemeld over centrale apneu’s ??

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

4
Bopp schreef: 09 dec 2019, 22:14 Hoi Robin ... er kan sprake zijn van treatment emergent centraal sleep apnea.. ofwel cpap induced csa... tik maar in op Google... geeft je wellicht wat voorkennis voor als je de uitslag gaat bespreken! En Was er naar aanleiding van je eerdere onderzoek iets gemeld over centrale apneu’s ??
Mijn oude cpap detecteerde geen ca omdat deze die mogelijkheid niet had.


Deze doet dat wel en de laatste 2 weken zie je dat centraal apneu en cheyne stokes elkaar overlappen of soms tegelijk worden gedetecteerd .soms wel over een periode van 40 minuten .

Behandelend arts vond het raar dat dit spontaan tevoorschijn kwam , nogmaals de eerste 2 weken alles koek en ei , aan de instellingen is niks helemaal niks veranderd .

Wel is de onderdruk nu iets verhoogd maar ik vrees dat dat nks uitmaakt .

Maar goed over een paar weken zullen we het weten , en verdorie mijn baard moet er af haha

We gaan het zien .


Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

6
Klopt ik wilde echt komen maar zat net in de fase dat ik slecht begon te slapen , ik was die dag zo'n 3 uur onder zeil en durfde het niet aan om in de auto te gaan zitten .

Hopenlijk komt er nog een x zo'n dag Ruud

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

7
Bopp schreef: 09 dec 2019, 22:46
Was u dit seizoen nog naar regionale bijeenkomsten geweest? Het lijkt me leuk om een keer koffie te doen. Wellicht in de lente?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

8
De onderdruk zorgt ervoor dat er minder obstructieve apneus op treden. Dus als deze lager wordt ingesteld, dan bestaat de kans op meer Apneu. Hoger minder obstructieve Apneu.

De bovendruk, ofwel de maximum ingestelde druk kan als deze te hoog is meer centraal Apneu veroorzaken en ook meer Hypopneu geven. Dus deze is nu 13 cmh2o en hier zou dan een verlaging nodig zijn om te kijken of dit effect heeft. Dit zou ik dan bespreken met je arts.

Wat is bij jou nu de 95 % drukinstelling?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

11
persluchtpiraat schreef: 10 dec 2019, 02:44
Bopp schreef: 09 dec 2019, 22:46
Was u dit seizoen nog naar regionale bijeenkomsten geweest? Het lijkt me leuk om een keer koffie te doen. Wellicht in de lente?
Ik zou een aantal weken terug gaan maar had zo slecht geslapen dat ik het niet verantwoord vond om de auto in te stappen , zoals ook vannacht sliep pas om 5 uur en schrok ineens wakker van mijn eigen gesnurk leek het , ook dat moeten plassen gevoel is terug , ik lees net dat ik pas 12/2/2020 naar ziekenhuis moet , had eerder gewild .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

12
Bopp schreef: 10 dec 2019, 07:04 @robin ... kun je eens een plaatje posten van cheyne stokes patroon??ben benieuwd hoe resmed dat ziet ...
Das goed ben nu toch net wakker .
Eerst even een koffie maken .


Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

13
Bopp schreef: 09 dec 2019, 22:14 Hoi Robin ... er kan sprake zijn van treatment emergent centraal sleep apnea.. ofwel cpap induced csa... tik maar in op Google... geeft je wellicht wat voorkennis voor als je de uitslag gaat bespreken! En Was er naar aanleiding van je eerdere onderzoek iets gemeld over centrale apneu’s ??
Sorry voor late reactie , ik las het uitgebreide rapport maar moest stoppen halverwege , teveel data voor dat overprikkelde brein haha

Dank voor post Bopp

Ik moet de deze resmed data maar eens goed in de gaten blijven houden , er word op afstand meegekeken maar moest zelf aan de bel trekken en zelfs naar het ziekenhuis gaan om een kleine verandering los te peuteren is dit de normale gang van zaken ?

Dan heeft dat monitoren op afstand ook weinig zin .

Robin
Laatst gewijzigd door robinvaneyk op 10 dec 2019, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

14
robinvaneyk schreef: 10 dec 2019, 09:14
Bopp schreef: 10 dec 2019, 07:04 @robin ... kun je eens een plaatje posten van cheyne stokes patroon??ben benieuwd hoe resmed dat ziet ...
Das goed ben nu toch net wakker .
Eerst even een koffie maken .


Robin
ok hier 1 tje van de 6 de chyne stoke duur van 47 minuten
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld
Bijlagen

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

17
Met de oudere cpap sliep ik altijd zonder water om de 1 of andere reden vloog mijn ahi omhoog met water, sliep ik zonder water werd ik wel wakker met een zere keel maar ook met een aanvaardbare AI

Om nu weer opnieuw mezelf op te starten als proefkonijn heb ik weinig zin meer in .

Als dit zo door blijft gaan ga ik mijn oude cpap weer gebruiken ik ga dit niet volhouden tot Februari

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Hernieuwd slaaponderzoek

20
Bopp, wat ook een mogelijkheid is, is om via Teamviewer bij Robin mee te kijken op zijn computer als Robin dit zelf zou willen.
Het programma Teamviewer is Nederlandstalig en gratis voor privé gebruik en je kunt dan met eigen muis SleepyHead bekijken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar