Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

21
7W/12V = iets meer als 0,5A

Ik heb nog even een test gedaan.
De CPAP staat bij mij ingesteld als APAP met een ondergrens van 9cm.

In het filmpje kun je zien dat het amperage bij het extra stevig inademen (meestal) onder de 2A blijft.
De rest van de tijd zit het zo rond de 0,2A hoewel het ook tot nul daalt.

Na de meting met de digitale meter heb ik het ook nog gedaan met een analoge meter.
De beelden daarvan zijn niet echt spectaculair zeker i.v.m. de traagheid van het instrument.https://drive.google.com/drive/folders/1o9OMIinjxGxYKygHJRkwgR5xkgOSeq5l?usp=sharing
P1000953 foto van CPAP
P1000954 film van digitale meting
P1000955 film van analoge meting

Stekker 7,4mm spreekt voor zich :grin:

Voor de test heb ik gebruik gemaakt van een 12V voeding met een gemeten uitgangsspanning van 13,6V.
Verder heb ik gebruik gemaakt van de kabel zoals op de afbeelding "Stekker 7,4mm".
Deze kabel heeft een aan de voedingskant een 2 polige contra-stekker die op de officiele 12V kabel voor een Resperonics Remstar Pro M past. De Remstar kabel heeft aan het ander eind een cigaretten plug.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

22
RwK schreef: 15 aug 2020, 19:41
Verder heb ik gebruik gemaakt van de kabel zoals op de afbeelding "Stekker 7,4mm".
Deze kabel heeft een aan de voedingskant een 2 polige contra-stekker die op de officiele 12V kabel voor een Resperonics Remstar Pro M past. De Remstar kabel heeft aan het ander eind een cigaretten plug.
Ja, dat is de bekende Dell/HP plug. Ik gebruik deze om speciale kabels voor powerbanks zoals de PowerGorilla te maken voor de Airsense 10.

De Dreamstation/System One zijn iets uitdagender omdat die op 12V werken en de kabels een stuk dikker moeten zijn, met name als je bevochtiger en verwarmde slang gebruikt. Mijn System One doet een test bij het opstarten, als de kabels te veel spanningsval toelaten schakelt hij alle verwarming uit. Ik wil nog op zoek naar robuustere kabels zodat ik "in vol ornaat" verbruikstests kan doen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

23
Ik heb nog even getest met verwarming.

In rust met verwarming uit 0,084A
Voorverwarmen aan, start 3,71A dit loop al snel terug naar 1A.
Tijdens gebruik met heel stevig inademen 4A (ik werd er duizelig van :slightly_smiling_face: )
Tijdens normaal in- en uitademen pieken van 2,5A
Automatisch opstarten door in- en uitademen, zonder voorverwarming:
start pieken van 4,5A (verwarming wordt ook ingeschakeld) verwarming staat op 2
Bij rustig ademen loopt dit terug naar pieken van 2,5A
Met verwarming op 5 blijven de pieken zo'n 4A
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

25
Als laatste nog even een laatste berichtje over mijn quest: na wat verdere research gedaan te hebben toch besloten om een Tracer LiPo batterij aan te schaffen. Via de Tracer website een email gestuurd met uitleg waar ik naar op zoek was en kreeg de volgende link https://www.eu-pap.co.uk/tracer-compact ... -pack.html die ik dus besteld heb. Heb er nu 1 nacht moeiteloos mee geslapen en er zit nog prut genoeg in voor een 2de nacht. Zonder verwarmde slang of bevochtiger, maar die gebruik ik normaal ook niet. De Xtorm AL480 powerbank en zonnepaneeltjes gaan ook gewoon mee maar dan specifiek voor de mobiel op te laden en/of laptop. Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken en geven van info die ik via dit forum heb kunnen vinden. Top!

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

26
Even naar de tabel op de pagina gekeken (naar beneden scrollen).
12V 8Ah Dreamastation 10cm/H2O = 14h - volgens tabel
12V 14Ah Dreamastation 9cm/H2O = ruim 3 nachten - in de praktijk (daarna leeg getrokken met een actie camera)
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

28
Slaaplekker schreef: 15 aug 2020, 02:14 Is deze accu nog te koop ergens? het lijkt erop dat ze niet meer gemaakt worden.

Groet Chris

modedit RM: complete quote weggehaald
Dag Chris en anderen,

Mijn eerste post op dit forum, ben eind juni met mijn CPAP therapie begonnen die bij mijn voornamelijk CSAS toch goed aan blijkt te slaan en inmiddels als succesvol onder behandeling bekend staat en volgend jaar voor controle terug komen. :-)

Ik volg dit topic ook al een tijdje en had dezelfde vraag, het volgende ontdek ik zojuist:

De Poweroak versie in Nederland schijnt vanaf 2 november weer leverbaar te zijn voor 349 Euro en kan voor besteld worden.
https://poweroak.nl/nl/powerbanks/10008 ... 80385.html

De Maxoak versie is via Aliexpress beschikbaar voor tussen de 266 en 300 Euro. Ik weet alleen niet of men nog vanuit Duitsland verstuurd of vanuit China. Mocht het uit China komen dan heb je risico om importheffing plus douaneheffing plus BTW en dan is mogelijk de versie van Poweroak met 349 Euro voordeliger dan de Maxoak uit China. Ik heb zojuist via de chat Maxoak op Aliexpress gevraagd vanaf waar ze versturen.
https://nl.aliexpress.com/item/40007311 ... ODlU6&mp=1

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

31
Beste medegebruikers,

Vorig jaar op zoek gegaan naar een oplossing om de ResMed AirSense 10 in de camper te kunnen gebruiken.
De PowerOak K5 was in Nederland op dat ogenblik niet leverbaar en dus de stoute schoenen aangetrokken en de MaxOak K5 besteld via de MaxOak Official Store op AliExpress. Zij leveren uit via een magazijn in Duitsland en dus had ik het apparaat in 4 dagen in huis.
Tot mijn grote verbazing was het geen MaxOak, maar een PowerOak! Besparing .... € 110,= en een prima apparaat!
Gebruik hem nu reeds een jaar naar volle tevredenheid. (4-5 nachten á 8 uur zonder bevochtiger)
Henk

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

32
Tracer accu's zijn inmiddels te koop in Nederland!

Kobatt in Almere levert deze accu incl btw voor €240,-
(12v 8ah - deze mag mee in het vliegtuig)

Het enige dat ik nu nog nodig heb: kabels voor mijn cpap (Resmed Airsense 10 autoset)

Wie weet welke ik nodig heb?
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV