Hallo!
Ik heb gemerkt dat een intranasaal masker voor mij het beste werkt. Echter heb last van iets wat lijkt op allergische reactie.
Ik heb nu de Resmed AirFit P10 (https://www.resmed.com/ap/en/consumer/p ... t-p10.html)
Wanneer ik het masker aandoe, voel ik vrijwel direct een branderig gevoel in mijn neus. En als ik het masker blijf gebruiken, wordt het enorm pijnlijk en gaat het zelfs bloeden.
Het lijkt mij een allergische reactie op het siliconen materiaal van de AirFit P10. Echter heb ik die reactie alleen maar in de neusgaten en onder de neusbrug. Van ditzelfde masker en ook van mijn andere maskers heb ik op de rest van mijn gezicht helemaal geen reactie. Volgens mijn huisarts is het niet mogelijk dat je op plek A wel last hebt van een contact allergie en op plek B niet. Maar ik heb inmiddels geleerd dat ook huisartsen mensen zijn. Kort gezegd; ik weet niet wat de oorzaak is, alleen dat ik er last van heb. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven om te proberen.
Weet iemand of er ook een intranasaal masker bestaat zonder het bekende siliconen materiaal?
(Of weet iemand van een bedrijf die intranasale maskers op maat kan maken, en zodoende wellicht ook keuze biedt qua materiaal)