Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

2
Ik ben erg benieuwd naar deze maskers. Ik ben al jarenlang gebruiker van de Mirage FX. Laatste zag ik bij de webwinkel van Vitalaire dat de Resmed Micro zo enorm stil zou zijn. Ondanks dat ik behoorlijk tevreden ben over de Mirage FX, heb ik toch maar een Micro besteld. Wat een gigantische tegenvaller. Bij het uitpakken rammelde het masker al aan alle kanten en bij het uitproberen produceerde het een gigantische herrie. Ik heb alles wel drie keer nagekeken om er zeker van te zijn dat ik niks verkeerd had gedaan, maar nee, het was gewoon de uitblaasopening, of liever gezegd "wegblaasopening". Ik kon bij wijze van spreken mijn vrouw het bed uit blazen. Helaas mocht ik het masker niet terugsturen naar Vitalaire, begrijpelijk, zeker in deze tijd. Maar toch een miskoop die ik van Resmed niet verwacht had.

Dus nu maar wachten op ervaringen met deze nieuwe maskers.

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

3
John, er staat al een review over het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker hier in het forum. Heb deze sinds 6 maart in gebruik genomen en ben er zeer tevreden over. Erg stil en zit als gegoten. Het N30i neusmasker zit op een hard plastic deel van het frame gemonteerd en kan daardoor klachten veroorzaken. De neusdoppen zijn van silicoon en maakt onderdeel uit van het frame. Zit goed en blijft op zijn plaats.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

4
johnsteh schreef: 04 mei 2020, 18:33 Resmed Micro
De Micro is zeker 12 jaar oud, en de Mirage FX is een van de opvolgers geweest. Ik ben eigenlijk verbaasd dat hij nog steeds in de handel is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

6
Op aanraden van Ruud,
Toch gevraagd om een P30i masker bij Vivisol. De N30i is het voor mij bijna helemaal. Ik wou graag van dat laatste stukje af. Ik heb vooral last van de wind die er uit komt en van t harde plastic. Ik hoop dat de P30i voor mij de uitkomst is. Het "hoofdstel" zelf vind ik wel fijn. Geen toestanden voor mn gezicht.
Je leeft niet maar 1 keer. Je leeft elke dag. Haal er wat goeds uit!!
AHI 53. Met cpap +- 06

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

7
Heeft iemand voor mij een link naar de resmed p30i filters, (de multi hole)?
Ben verder super tevreden over dit masker, maar na een paar weken gebruik is de filter alweer zwart en heb ik bij het opstaan last van hartkloppingen, hoofdpijn en duizeligheid. De osas-consulent houdt alles af (het lijkt ons niet osas gerelateerd...) maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat het door het vieze filter komt...

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

8
Het zou CO2 stapeling kunnen zijn.

Ik weet niet of het P30i masker al met Multi Hole filter te leveren is. Het N30i masker is wel leverbaar met Multi Hole filter, maar dit geeft Resmed zelf aan. Alleen is het op dit forum nog niemand gelukt om deze ook in Nederland daadwerkelijk geleverd te krijgen.

In dit bericht zie #18 staat een afbeelding (klik op de afbeelding om deze te vergroten) met bestelnummers voor de N30i maskers en ook losse N30i Cushion Spare met bestelnummers. Die van de P30i zijn mij nog onbekend. Het Multi hole filter kun je dan overzetten op de P30i cushion.

Bij welke leverancier zit jij?

En wat is bij jou de ingestelde druk die je bij het neusdoppen masker gebruikt?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Masker types met bestelnummers.

9
@RuudJ

Ik denk dat die moeite vooralsnog vergeefs is. Ik loop tegen een muur bij de leverancier. En de nummers zijn bij hun nu wel bekend.
Zelf heb ik ook benauwdheid hoofdpijn en hartkloppingen gehad met quietair, nu met multihole (zelf gekocht in Amerika) nergens meer last van.
Ik hou het ook op CO2 stapeling.