Plaats reactie
bastiani
Geregistreerde gebruiker
bij verkoudheid...

Bericht door bastiani »

Hallo, Zijn hier mensen met een neusdoppenmasker, die weleens menthol,purol, etherische olieen of iets anders in de neusdoppen doen ivm met verstopte neus ? of gewoon omdat het lekker fris is misschien …? groet Bas

RuudJ
Moderator
Re: bij verkoudheid...

Bericht door RuudJ »

Bas, ik heb eens neusvleugelverspreiders gebruikt. Dit waren twee siliconen dopjes met een lik balsem erin. Deze zaten aan elkaar vast met een siliconen verbinding. Daar overheen neusdoppen masker. Het was verfrissend en gaf meer lucht, maar..... door de cpap en de luchtstroom wordt deze met balsem, oliën, dampo vermengde lucht diep je longen ingebracht. Of dit gezond is?

Daarom eventueel dit aanbrengen op een wattenstaafje en deze voor de lucht ingang van de cpap aanbrengen. Of wat aanbrengen op de borstkas. Er wordt gezegd dat als je last hebt van voorhoofdholte ontsteking, je dampo tussen de tenen kunt smeren. Dan sokken aan en dat dit ook daadwerkelijk werkt. Die plekken tussen de tenen staan in verbinding met je voorhoofd holtes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

bastiani schreef:
20 mar 2020, 18:10
Hallo, Zijn hier mensen met een neusdoppenmasker, die weleens menthol,purol, etherische olieen of iets anders in de neusdoppen doen ivm met verstopte neus ? of gewoon omdat het lekker fris is misschien …? groet Bas
Geen van deze middelen zorgen voor verbeterde doorgankelijkheid van de neus.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

bastiani
Geregistreerde gebruiker

Bericht door bastiani »

Geloof ook niet dat t helpt bij een verstopte neus.. maar een heeel klein beetje aanbrengen in de doppen lijkt me wel lekker. Maar t moet niet iets chemisch zijn . voor je longen lijkt me niet gezond.. Ga een beetje vergin kokosolie gebruiken vanavond... Thanks !

Peter vdS
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Peter vdS »

bastiani schreef:
20 mar 2020, 18:10
In het masker niet. Wel eens in het waterbakje, maar de dosering die je dan in je neus krijgt is veel te hoog en leidt tot irritatie. Tegenwoordig wil ik bij verkoudheid wel eens een versnipperde ui op een schoteltje voor de luchtinlaat van de cpap zetten. Dat werkt wel en irriteert de neus niet zo.
Lucht! - tweede druk (2014) - isbn 9789491439513

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Dit wordt ook altijd afgeraden als het ter sprake komt op dit forum omdat je er hetzelfde idee mee bereikt als lijmsnuiven uit een plastic zakje. :')
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

casacalenc
Geregistreerde gebruiker

Bericht door casacalenc »

Hallo Bastiani,
ik heb permanent ontstoken slijmvliezen in mijn neus.
Wat mij helpt is spoelen met water en zout. 's ochtends en een half uur voor het slapen gaan. In het hooikoorts seizoen spoel ik ook 's middags. Ik gebruik hiervoor de Rhino hoorn. Ook als ik 's nachts wakker word met een dichte neus spoel ik mijn neus soms.
Grote voordeel is dat mijn slijmvliezen rustiger zijn geworden en dat alle irritatie en korsten in mijn neus tot het verleden behoren. Duurde ca. 1,5 maand om dit punt te bereiken.

Zie video:

Gebruik:

Kin op mijn borst. Hoofd naar links draaien. Voorover buigen tot ca. 25 cm boven wasbak. Hoorn in/tegen linker neusgat. Hoorn iets omhoog draaien zodat water stroomt. Spoelen en dan andere neusgat. Dan ieder neusgat uitblazen, terwijl je je andere neusgat dicht houdt. Dit herhaal je 2 of 3 keer afhankelijk van de hvh warm water met zoutoplossing. Ik blaas soms ook door mijn neus als het water stroomt.

Wellicht heb je er iets aan. Succes

Plaats reactie