jeuk in neus

1
Laatste weken heb ik last van jeuk aan de binnenzijde van m'n neus. Zo storend dat ik er wakker van word en eigenlijk masker moet afzetten 's nachts. Komt dit bij iemand bekend voor? Ik wissel een af tussen een neuskussen en een masker met neusdoppen, beiden van Philips Respironics...

Ik heb een dreamstation van Philips met waterbak.

tips welkom!

Re: jeuk in neus

2
Hallo,

Klinkt alsof je last hebt van de luchtstroom die de haartjes in de neus in beweging brengt met als gevolg jeuk. Zou zo 1-2-3 geen oplossing weten. Wel weet ik dat ik met koude lucht meer jeuk heb dan met warme lucht. Heb je een verwarmde slang ? Misschien speelt de bevochtigingsgraad ook een rol ?

Groet aquatilla
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: jeuk in neus

3
Hallo bedankt voor je antwoord. ik heb alleszins geen verwarmde slag en probeer in een zo veel mogelijk gekoelde kamer te slapen. Misschien is een verwarmde slang dan inderdaad een oplossing!

Re: jeuk in neus

4
Ik kan me herinneren dat ooit iemand postte dat hij last had van jeuk door de haartjes in de neus. Daar zijn speciale "scheerapparaatjes" voor. Die persoon was daar erg mee geholpen
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: jeuk in neus

5
Ik weet niet of je probleem inmiddels is opgelost maar ik had ook vaak last van jeuk in de neus. Dat heb ik opgelost door de haartjes in de neus weg te halen én een beetje vaseline aan te brengen.
Geen last meer gehad
Groet Ben

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

CPAP Philips Dreamstation I
Masker: F&P Vitera FF