Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

1
Voor een technisch onderzoek zoek ik gebruikers van de ResMed AirCurve 10, varianten S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave.

Ik ben voornemens vergoeding te bespreken. Contact via PB is prima.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

3
persluchtpiraat schreef: 24 apr 2020, 00:39 Voor een technisch onderzoek zoek ik gebruikers van de ResMed AirCurve 10, varianten S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave.

Ik ben voornemens vergoeding te bespreken. Contact via PB is prima.
ben je nog zoekende??

ik heb inmiddels een ResMed AirCurve 10 VAuto.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

5
persluchtpiraat schreef: 20 aug 2021, 14:59 Ik heb ondertussen m'n licht kunnen schijnen op varianten S, ST en VAuto. ASV is nog wel interessant.
Ha persluchtpiraat, na een lange en moeizame (lijdens)-weg heb ik vandaag eindelijk een Resmed AirCurve™ 10 CS PaceWave ASV in gebruik genomen. Vanavond wordt mijn 1ste nacht met dit nieuwe apparaat. Mocht je nog zoekende zijn laat het even weten.

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

8
RuudJ schreef: 26 jul 2022, 10:44 En Michael, hoe is je eerste nacht met de ASV verlopen?
Ha Ruud,

Hoe de eerste nacht is verlopen? Nou dit is wel even wennen, na 2 1/2 jaar een CPAP (laatste 6 maanden met een druk van 8 hPa), verschillende medicijnen en zuurstof was ik een beetje sceptisch of dit wel zou aanslaan.

Los van de gewenning kan ik al wel zeggen dat ik vanmorgen voor het eerst (in denk ik 9 jaar) geen hoofdpijn had toen ik opstond. Alleen dit al zorgde er voor dat ik een betere start van de dag had. Ik moet nog wel terug om e.e.a. te laten aanpassen, maar het is een begin. Naast het missen van hoofdpijn voelen mijn benen ook anders aan, ze doen minder zeer, ik hoop dat dat blijft en verder weg trekt.

Waar ik tot zondag nacht gemiddeld 35 adem stops per uur had (met CPAP, Zuurstof en Diamox) werd ik vanmorgen wakker met 0.3 stops per uur (zonder Zuurstof en Diamox). Dit zou de komende dagen al tot een verbeterd lichamelijk resultaat moeten leiden. Zelfs de saturatie meting van vanmorgen zag er vele malen beter uit dan waar ik de afgelopen jaren gewend aan was geraakt. Zal nu moeten wennen aan een sterk verbeterde nachtrust. :) Alleen al het feit dat ik de Diamox mag laten liggen voelt al als een vooruitgang.

Ik zal als ik er een week op heb zitten een uittreksel van Oscar op het forum plaatsen van voor (met CPAP, zuurstof en diamox) en na, een week met de ASV (zonder zuurstof en diamox) ter vergelijk. Waarschijnlijk kan ik dan ook wat meer vertellen hoe ik het ervaar. Al moet ik zeggen dat de eerste nacht echt niet is tegen gevallen.

Wellicht kan ik dan nu echt voorkomen dat ik ga uitvallen op mijn werk, dit zat er namelijk dit jaar echt aan te komen.

To be continued.

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

9
dat zijn al mooie uitslagen over 1 nacht. Als je heel veel centrale ademstops hebt, dan zijn die nu door de ASV opgelost. Dan hou je nu nog hypopneus over en eventueel obstructief apneu, in Oscar aangegeven als UA Unknown Apnea of wel onbekend welke vorm apneu het betreft. (Centraal apneu wordt overgenomen door de ASV, dus obstructief blijft vaak over)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

12
Dus de hypopneu balk klopt dan wel, maar de obstructieve niet?
Is dit een foutje van Oscar dan? Kan een ASV obstructief apneu dan niet duidelijk registreren?

Edit:
Heb Oscar even doorzocht en inderdaad nergens op de OA schaal een Apneu te bekennen, en heel enkel een UA.
werk voor het Oscar team, dit mag er wel even bij gezegd worden.

Edit 2:
In de rapporten wordt ook het eventuele aantal obstructieve apneus vermeld, beetje verwarrend.
Is het niet beter dan om die balk voor de ASV weg te laten en uit te leggen waarom die niet werkt?

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

13
Geen foutje denk ik. In de officiële software ResScan wordt de apneu weergegeven (bij een ASV) als zijnde:

Apneu-index dus daar wordt geen keuze gemaakt tussen obstructief of centraal.

Dat zal voor de ontwerper van Sleepyhead / Oscar de reden zijn geweest om dit dan weer te geven als Unknown Apnea (onbekende apneu)

De obstructieve apneu balk wordt waarschijnlijk weergegeven als nodig indien er ook gebruik is gemaakt van een Cpap / Apap / Bipap

Bij gebruik van een ander Resmed apparaat wordt de apneu wel als obstructief en/of centraal weergegeven in ResScan.

Je kunt de obstructief apneu balk ook uitschakelen desgewenst als je deze als storend ervaart.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

15
Michael schreef: 25 jul 2022, 16:17
Ha persluchtpiraat, na een lange en moeizame (lijdens)-weg heb ik vandaag eindelijk een Resmed AirCurve™ 10 CS PaceWave ASV in gebruik genomen. Vanavond wordt mijn 1ste nacht met dit nieuwe apparaat. Mocht je nog zoekende zijn laat het even weten.
[/quote]

ik ben heel benieuwd via welke weg jij een ASV heb gekregen.

Ik probeer dit via SEIN en het Gelre ziekenhuis, maar tot op heden geen succes.

Bij SEIN heb ik een slaaponderzoek gehad met 3 verschillende machines Cpap / Bipap / ASV.
uitslag: meneer heeft een ASV nodig.

nu nog hopen op een arts die dit mag voorschrijven. Maar daar loopt het nu op vast.
Dus een beetje hulp via via, zou welkom zijn.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

16
Aangezien ik was uitbehandeld in het slaapcentrum in Woerden (Antonius Ziekenhuis) ben ik doorverwezen naar het UMC Utrecht (Centrum voor thuisbeademing). Na alle onderzoeken die echt wel eerst gedaan moesten worden kwamen ze er uiteindelijk achter dat ik CSAS heb, hierdoor is een CPAP of BIPAP niet afdoende, een ASV zou wel helpen.

Aangezien het Antonius Ziekenhuis geen ASV mocht uitgeven (Dit blijkt echt een financiële discussie te zijn) heb ik een doorverwijzing gehad naar het UMC (Centrum voor thuisbeademing).

Re: Gezocht voor onderzoek: ResMed AirCurve 10 S, ST, VAuto, ASV of CS Pacewave

18
Een ASV wordt uitgegeven door het Centrum van Thuis Beademing. Dus zou jouw Zorgverzekeraar eventueel kunnen eisen dat je daar onder behandeling moet komen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar