Plaats reactie
robert
Geregistreerde gebruiker
Laat ik me eens voorstellen.

Bericht door robert »

Hoi, ik ben Robert 54 jaar uit Zandvoort.
Ik kreeg afgelopen december een beroerte. Niet leuk!
Na allerlei onderzoeken was er niet echt een oorzaak.
Echter toen ik op de zaal een nachtje moest blijven, kwam er een verpleegster .
Jij moet naar de long arts, je snurkt enorm. Nou dat deed ik al 15 jaar, dus ik schrok daar niet van.
Ik heb het onderzoek gehad en bleek 41 stops te hebben. Er werd me gevraagd of ik overdag moe was.
Nee, ik ben nooit moe geweest. Ik sta altijd om zes uur op en werk tot een uur of vier.
Ik gebruik de air sense 10 met neusmasker nu een week. Eigenlijk zonder enig probleem.
De ene nacht heb ik 4 gebeurtenissen, maar ook wel eens 10. Het gaat wel langzaam steeds lager.
Vandaag in de auto besefte ik opeens dat het wel lijkt of ik helderder ben. Alsof ik vaster op de grond sta. Eigenlijk moeilijk te benoemen. Fijn dat ik hier met lotgenoten ben! Groet Robert

RuudJ
Moderator
Re: Laat ik me eens voorstellen.

Bericht door RuudJ »

Welkom Robert op het forum. Goed dat je hier eens bent komen kijken. Het Apneu Forum is een forum waar men regelmatig dieper ingaat in de materie. Je hebt de Resmed AirSense 10 en dat is een fijn apparaat wat vrij stil is en prima werkt. Gebruik je ook de bevochtiger erbij? Je gebruikt een neusmasker, kun je ook aangeven van welke fabrikant deze is en heeft het masker ook een naam?

Je zit nog in de Titratie periode, wat heeft men voor druk bij jou ingesteld?

Vaak hebben mensen met apneu, dat zij 's nachts regelmatig wakker worden en naar het toilet moeten. Heb jij dat ook misschien? Als de cpap therapie goed merk je meestal als eerste dat dit bezoek afneemt tot hooguit 1 keer per nacht ipv 3 tot 4 keer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

harks37
Geregistreerde gebruiker

Bericht door harks37 »

Beste Robert,

Goed om te horen dat de therapie eigenlijk zonder problemen verloopt.
Het is wel vaker dat mensen zeggen geen last te hebben van ???? maar als ze dan de cpap gebruiken ze merken dat er toch veranderingen zijn. Dat je apneus nog wat wisselen is logisch, je lichaam moet zich nog aanpassen aan de nieuwe situatie met cpap.

Veel succes met de therapie

Benieuwd wat de resultaten zijn na de eerste controle uitlezing bij de osas verpleegkundige dan wel arts.

robert
Geregistreerde gebruiker

Bericht door robert »

Hoi Ruud,
Het gaat me verbazingwekkend goed af.
Ik val net zo makkelijk in slaap met masker als voorheen zonder.
het masker is de mirage fx. En volgens mij is de druk 10.4, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Want ik heb ook wel eens 4 zien staan volgens mij. ik ben ook benieuwd naar de voorlopige resultaten.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Robert, je kunt in je slaaprapport van je Resmed AirSense 10 cpap gaan naar de periode instelling. Dit doe je met de draaiknop.

Je kunt dan klikken met de draaiknop en dan via draaien de gewenste periode kiezen. Nogmaals klikken om te bevestigen. Dan naar beneden scrollen en je zie je gemiddelde ahi, gemiddelde Totale Ai en je gemiddelde Centraal Ai.

Totaal Ai minus centraal ai = obstructief apneu.

Hypopneu = AHI minus totale Ai

Nu weet jij hoe je het doet vanaf het begin van de cpap therapie als je de juiste periode hebt gekozen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Plaats reactie