Oproep: Wie wil mij helpen? Uitslag Enquête !

1
Uitslag Enquête:

Goedemorgen Ruud,

Hierbij wilde ik je nog even de uitslag van de enquête sturen.
Het is geordend per behandeling, daarom is het een groot bestand.

Nogmaals iederéén hartelijk dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Pieter Reichmann

modedit RuudJ: Voor onderstaande Enquête is volgens de regels van het Apneu Forum & het Facebook Account van te voren toestemming gevraagd aan en verleend door de beheerder. Wij vragen u, geheel vrijwillig, hier medewerking aan te verlenen. Uw deelname zal volledig anoniem worden verwerkt. Hartelijk dank voor uw deelname namens Pieter Reichmann.

PS: Voor het invullen van deze enquête geldt een deadline tot 24:00 uur op 22 mei 2020


LS.
Mijn naam is Pieter Reichmann. Ik ben 23 jaar en op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn Bachelor Science, Business & Innovation aan de VU Amsterdam.
Voor het afronden van mijn Bachelor, ben ik bezig met een onderzoek naar een nieuwe techniek om slaap apneu te behandelen. Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar de mening van patiënten over hun huidige behandeling voor obstructief slaap apneu en de effecten en gevolgen die deze behandelingen hebben. Hiervoor heb ik een enquête opgesteld (Nederlandstalig en Engelstalig) die ik graag op het Apneuforum wil plaatsen en op de Facebookgroep van het forum. Graag zou ik uw hulp daarbij ontvangen, om mijn onderzoek zo representatief mogelijk te kunnen afronden, en daarbij de ontwikkeling van de nieuwe behandeltechniek zo goed mogelijk te laten verlopen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Pieter Reichmann
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Oproep: Wie wil mij helpen?

5
Ja Ruud. Ik heb bij de toelichting ook nog wat aangegeven. Last van de behandeling? Juist geen last, ik heb er veel voordeel van. Natuurlijk is het niet fijn of leuk, liever niet, maar ik voel mij er een stuk beter mee door.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Oproep: Wie wil mij helpen?

6
Misschien is het goed, om zo'n vragenlijst eerst te reviewen met een aantal mensen van de apneu vereniging.
Nu zijn er een aantal vragen niet eenduidig / vreemd en zullen dus ook de resultaten maar beperkt relevant zijn.

Door vooraf zo'n enquete te reviewen en onduidelijkheden weg te halen, kan de uitkomst ook voor de vereniging een meerwaarde bevatten. (of kunnen resultaten op deze site of in het apneu bulletin komen?)
Gemeten >40 AHI. Net aan de slag gegaan met APAP Resmed. Nog wat worstelen met de maskers. Eerste resultaten zeer goed. AHI <2

Re: Oproep: Wie wil mij helpen?

7
Dongen182 schreef: 07 mei 2020, 11:03Nu zijn er een aantal vragen niet eenduidig / vreemd en zullen dus ook de resultaten maar beperkt relevant zijn.
Grote onderzoeksbureaus laten dit soort enquêtes eerst door 100 reviewers invullen die dan hun commentaar mogen leveren. Daarop worden de vragen aangepast. Voor onderzoekers in opleiding is dat niet haalbaar. Dat is dan ook de reden dat ik dit soort enquêtes nooit invul. Halverwege weet je al zeker dat ze je situatie totaal niet begrijpen en verderop kom je vragen tegen die je niet kunt beantwoorden omdat ze niet op jouw situatie slaan.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Oproep: Wie wil mij helpen?

9
Beste allen,

Allereerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor het invullen van de enquête.
Daarnaast kan ik zelf natuurlijk niet volledig begrijpen hoe het is om met slaap apneu te kampen, daarom heb ik mij zo volledig mogelijk ingelezen en veel contact gehad met experts over de verschillende behandelingen.

De enquête is bedoeld om te testen wat de tevredenheid is over en de mogelijke obstakels zijn bij verschillende apneu behandelingen.
Als concreet voorbeeld van het "bezig zijn met de behandeling" noem ik bijvoorbeeld het onderhoud van de CPAP en de aanschaf van filters ed. Het is niet de bedoeling om te testen wat de werking is van de behandelingen, ik ben mij ervan bewust dat de behandelingen met CPAP een wereld van verschil kunnen betekenen.

Mocht men vragen hebben over de enquête ben ik te bereiken op pieter_reichmann@hotmail.com

Ik wil u allen toch verzoeken de enquête in te vullen, aangezien ik na van de analyse van de resultaten mee kan helpen aan de ontwikkeling van een nieuwe therapie.

Met vriendelijke groet,

Pieter Reichmann