Plaats reactie
Jook
Geregistreerde gebruiker
hallo lotgenoten

Bericht door Jook »

Ik ben Jook. Eind vijftig en slaap nu 4 jaar elke nacht een ondersteuning.
Omdat mijn man me regelmatig wakker maakte om mijn schokkende lichaam weer te laten ademen ( ik wist van niets) ben ik via de huisarts bij de longarts gekomen. Daar ontdekte ze dat ik 49 apneu's in een uur had en daarvan nog een paar flinke.
Ik mocht meteen aan het masker, wat ik echt niet charmant, sexy of wat dan ook vind. Het is dat het moet, maar anders...
Omdat ik een kussen zoek, kwam ik op dit forum uit en nu ben ik ook maar lid geworden. Wie weet hebben we nog wat aan elkaar.
Vragen staat vrij.

RuudJ
Moderator
Re: hallo lotgenoten

Bericht door RuudJ »

Welkom hier op apneu forum.

Er zijn diverse kussens met uitsparingen. Het Resmed Contour CPAPmax kussen 2.0 is voorzien van drie lagen die elk verwijderbaar zijn en zo in dikte verstelbaar is.

https://webshop.vivisol.nl/contour-cpapmax-kussen.html

Er zijn er nog wel meer, maar die bestaan vaak uit 1 laag. Deze is uit diverse materialen samengesteld.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

MarBle1948
Geregistreerde gebruiker

Bericht door MarBle1948 »

Ik slaap al jaren met een ergonomisch kussen van de grote Zweedse meubelgigant. Het is vrij hard, je zakt er niet in weg, waardoor het masker goed op zijn plaats blijft. Volgens mij zijn er verschillende varianten. Ik heb toen voor een goedkope uitvoering gekozen omdat ik bang was dat ik er niet mee zou kunnen slapen. Nu weet ik dat het kussen heerlijk slaapt, ik wil niet anders meer. In ieder geval succes met je zoektocht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RwK
Geregistreerde gebruiker

Bericht door RwK »

Ik hou van een stevig kussen, daarom heb ik een paar badlakens in elkaar gerold, dat bevalt prima.
Bovendien is mijn "kussen" wasbaar.
Dreamstation + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

MarBle1948
Geregistreerde gebruiker

Bericht door MarBle1948 »

Badlakens oprollen is natuurlijk ook een optie. Het kussenovertrek is ook wasbaar, evenals het kussensloop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie